Bezsensopedia
Advertisement
Zapasy ikona

Dokładny schemat obrazujący szczegóły techniki walki

Słoiki

Zapasy w stylu klasycznym

Zapasy - sport walki polegający na tym, żeby pokonać przeciwnika bez przywalenia mu - trzeba go unieruchomić, wyrzucić poza plac boju itp. Walka ogranicza się więc do przepychania i obściskiwania się na różne sposoby. Zapasy występują w dwóch stylach - klasycznym i dowolnym[1]. W stylu klasycznym wolno obściskiwać się tylko od pasa w górę, a w dowolnym można także po nogach[2].

Dyscyplina olimpijska[]

Zapasy występują na igrzyskach olimpijskich od czasów starożytnych (z drobnymi przerwami), tak więc sport ma spore tradycje. Poza olimpiadą właściwie nie wiadomo, czy zawodnicy w ogóle coś robią.

Niedawno MKOl wpadł na pomysł, żeby zastąpić zapasy czymś innym, np. amerykańskim odbijaniem piłki kijem, którego zasad nie zna żaden szanujący się Europejczyk. Na szczęście od pomysłu odstąpiono i starożytni Grecy nie muszą przewracać się w grobach.

Modyfikacje[]

  • Japończycy stwierdzili, że im cięższy zawodnik, tym trudniej będzie go wypchnąć (albo w ogóle objąć). Tak powstało sumo.
  • Amerykanie postanowili urozmaicić zapasy o napieprzanie się i tanią komercję. Tak powstał wrestling.

Przypisy

  1. Ten sam podział występuje w tysiącach innych dyscyplin...
  2. Łapania za części ciała nie będące nogami ani nie znajdujące się powyżej pasa nie polecamy - zapaśnicy też potrafią się wkurzyć...

Piłka nożna ikona Siatkówka ikona Koszykówka ikona Biegi ikona Kolarstwo ikona Badminton ikona Golf ikona Zapasy ikona Wschodnie sztuki walki ikona F1 ikona Skoczek Nordic combined pictogram Biathlon ikona Łyżwiarstwo szybkie

Advertisement