Bezsensopedia
Advertisement

Najważniejsza budowla Zakopanego

Zakopane (niem. Zakopane [1], ang. Zakopower) – kultowe miasto leżące u podnóża Tatr, pomiędzy Giewontem i Gubałówką. Z resztą kraju miasto połączone jest za pomocą najwspanialszej drogi świata - Zakopianki.

Na co dzień miasto zamieszkane jest przez Górali, z których co drugi ma nazwisko Bachleda.

Sport

W mieście znajduje się jeden wysokiej klasy obiekt sportowy - Wielka Krokiew, gdzie regularnie gości Puchar Świata.

Miasto od lat nieugięcie kandyduje do organizacji mistrzostw świata. Duża skocznia niestety nie jest tam jednak jedynym wymaganym obiektem. Średnia Krokiew tymczasem się już nie podoba FISowi, a o trasach biegowych nie słychać w ogóle, w związku z czym Zakopane ciągle odpada w pierwszym głosowaniu.

Turystyka

Do Zakopanego regularnie przyjeżdżają tłumy turystów. Latem jeździ się tam w celu chodzenia po górach, zimą zaś na narty[2].

Gospodarka miasta najbardziej korzysta jednak z leniwych turystów, którym nie chce się ruszyć tyłka, żeby iść w góry[3]. Tacy turyści całymi dniami włóczą się po Krupówkach, żeby siedzieć po knajpach i kupować badziewie, czym prężnie wspierają lokalnych przedsiębiorców.

Przypisy

  1. czyt. Cakopane
  2. Można też odwrotnie, ale grozi to wylądowaniem pod lawiną lub zniszczeniem nart.
  3. Ale jeżdżą do Zakopanego, bo fajnie się tym można chwalić.
Advertisement