Bezsensopedia
Advertisement

Wojna trojańska – ustawka pomiędzy Menelaosem, królem Sparty i Parysem, księciem Troi. Powodem miało być porwanie królowej Sparty, pięknej Heleny. Niektóre źródła podają, że oblężenie Troi trwało dobre 10 lat.

Przyczyny[]

Greckie bajeczki podają, że zazdrosne boginie urządziły sobie konkurs na Miss Olimpu. Poprosiły jakiegoś pasterza, aby sędziował. Lecz, jak to kobiety, bały się przegrać i każda starała się przekupić Parysa. Afrodyta ofiarowała mu miłość pięknej Heleny i ostatecznie to ona została Miss, a Helena zakochała się w Parysie. A przynajmniej tak słyszałem.

Przebieg[]

Wojna trwała 10 lat. Jak to na ustawce, wszyscy się bili. Podczas wojny Achilles został ugodzony strzałą w piętę i umarł. Więcej znajdziecie w filmie Troja, bo nie chce nam się opowiadać.

Koń Trojański[]

Spartanie wymyślili, aby schować się w drewnianym koniu (ciekawe jak się tam zmieścili) i podprowadzić go pod bramy miasta. Trojanie byli głupi i wzięli dar do środka. Kiedy po długiej balandze wszyscy padli na deski, Spartanie wyskoczyli z konia, otworzyli bramy i ostatecznie zajęli Troję kończąc wojnę. Nie mogli zrobić tego 10 lat wcześniej?

Klepsydra To tylko zalążek artykułu z dziedziny historii. Jeśli idziesz z duchem czasu – rozbuduj to hasło.

Advertisement