Bezsensopedia
Advertisement
Jurek Owsiak 2011

SIEMA! Witam państwa na 414341. finale Wielkiej Orkiestry... Udało nam się już zebrać 23141 zł, a finał rozpocznie się dopiero za dwa tygodnie! Dorzucajcie pieniądze!!!

SIEMA!

Jurek Owsiak o tym artykule

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (ur. 2 marca 1993, zm. 22 grudnia 2012) – akcja charytatywna kierowana przez niejakiego Jurka Owsiaka. Jej zasadniczym celem jest kupienie całego sprzętu medycznego świata (niezależnie od tego, do czego służy i gdzie aktualnie stoi) i umieszczenie go w polskich szpitalach. Mniej zasadniczym natomiast - zorganizowanie za resztę kasy Przystanku Woodstock. Jurek twierdził, że z orkiestrą będzie grać do końca świata i jeden dzień dłużej - teraz musi się z tego biedaczysko wywiązać.

Finały WOŚP[]

Karetka pogotowia 2

Za zyski z zeszłorocznego finału kupiliśmy 1894185 takich karetek!

WOSP Poznan school Wilda

WOŚP tu, WOŚP tam...

Co roku w którąś (z reguły drugą) niedzielę stycznia odbywa się finał WOŚP. Polega on na tym, że przez cały dzień w telewizji publicznej lecą jakieś koncerty. Oczywiście wszystko przeplatane jest twarzą Jurka Owsiaka, który w bardzo energiczny (i nie do końca gramatyczny) sposób chwali się, ile to już kasy zebrano i ile sprzętu medycznego można za to kupić.

Oczywiście finał rozgrywa się w bardzo rozmaitych lokalizacjach. Dzięki temu Jurek pozwiedza sobie trochę kraju. Przykładowo, finał może się rozpocząć w kopalni soli w Wieliczce, następnie przenieść się na Stadion Narodowy w Warszawie, potem do Gminnego Ośrodka Kultury Ludowej w Zadupiu Dolnym, a jeszcze później do szaletów miejskich w Radomiu. Podsumowaniem finału jest akcja światełko do nieba, podczas której ludzie uruchamiają różne źródła światła: jedni machają zapalniczkami, inni wystrzeliwują fajerwerki, jeszcze inni palą opony przed Sejmem.

Serduszka[]

Za wrzucenie kasy do puszki wolontariusza jest nagroda w postaci serduszka z napisem Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Ponieważ wiele osób płaci haracz w różnych miejscach, nie bardzo ma co zrobić z nagrodami, w związku z czym po takim finale WOŚP można je znaleźć wszędzie - od szybu windy po wewnętrzną stronę kotła z zupą w lokalnej stołówce.

Advertisement