Bezsensopedia
Advertisement
Widelczyk i ciasto

Widelczyk do ciasta w środowisku naturalnym

Widelczyk do ciasta - element zastawy, taki mały widelec, zazwyczaj ma trzy zęby. Podobnie jak łyżka posiada swoją mniejszą formę w postaci łyżeczki do herbaty, tak samo mniejszą formą widelca jest widelczyk do ciasta.

Konkurowanie z łyżeczką[]

Widelczyk i łyżeczka wiecznie ze sobą konkurują. Nawet przy układaniu sztućców wokół talerza oboje powinni leżeć nad nim i muszą się spierać, kto będzie bliżej talerza. Łyżeczka ma jednak znacznie lepszy PR, w związku z czym pod względem zastosowania bije widelczyk na głowę. Wpływ na to może mieć fakt, że łyżeczkę i tak trzeba podać gościom, żeby dało się posłodzić herbatę/kawę, więc żeby nie podawać mnóstwa sztućców, to widelczyki idą w zapomnienie i funkcję czegoś do jedzenia ciasta przejmuje łyżeczka. Chociaż patrząc na to z drugiej strony, podanie w takim wypadku samego widelczyka miałby swoją zaletę - nabrałoby się wtedy mniej cukru i ludzie byliby zdrowsi.

Drugim - być może nawet groźniejszym - konkurentem widelczyka do ciasta są palce. W końcu najlepiej smakuje ciasto jedzone paluchami. No chyba, że ma zbyt rzadką konsystencję i bardzo brudzi ręce. Wtedy - jak już wcześniej wspominaliśmy - z pomocą przychodzi łyżeczka. Tak więc łyżeczka i palce tworzą zestaw funkcjonalnie pełny. Widelczyk do ciasta pozostaje zaś dla miłośników savoir-vivre'u.

Advertisement