Bezsensopedia
Advertisement
Syrenka Ustka IMG 6021

Sodoma i Gomora! Źródło wszelkiego zła w powiecie słupskim!

Słupioujście (znane także jako Ustka) – kurort turystyczny w województwie pomorskim, w powiecie słupskim, nad Morzem Bałtyckim. Siedziba aglomeracji znanej jako gmina Ustka, do której należą również takie obszary, jak: Masłowo, Mącznik, Objazda, Bałamątek czy Rowy. Miejscowość stanowi około 15% obszaru metropolitarnego, jakim jest Dwumiasto. Reszta to Słupsk.

Symbolika[]

Symbolem Ustki jest syrenka imieniem Dobrogniewa. Początkowo budziła ona skrajnie różne emocje, ponieważ jak to syrenki mają w zwyczaju, jest od pasa w górę naga. A ta konkretna miała dodatkowo cyce jak donice. Jacyśtam konserwatywni radni stworzyli projekt ustawy nakazujący syrence odchudzić wyposażenie. Tymczasem z każdą kolejną wycieczką doń docierającą piersi błyszczą się coraz bardziej. Szczególnie lewa – jest nieco większa.

Jako alternatywę dla Dobrogniewy, pewien znudzony lokalny rzeźbiarz wykonał replikę pomnika Jezusa z Rio w skali 1:4. Niestety, jako że nie było gdzie tego postawić w mieście, monument stoi w ogrodzie miejskiego przedszkola.

Zabudowa[]

POL Ustka beach 100-0018

Uwierz mi, po kilku latach życia nad morzem to się może znudzić

Zabudowa miasta jest raczej niska – najwyższym budynkiem jest latarnia morska. Typowych blokowisk raczej się nie spotyka – prędzej kamienice. Spora, ładniejsza część miasta pustoszeje we wrześniu i ze snu jesienno-zimowo-wiosennego budzi się w maju. To efekt tego, że właścicielami tych budynków są Warszawiacy albo Ślązacy, którzy zarabiają na wynajmowaniu ich turystom za kasę, za którą standardowy mieszkaniec Ustki jest w stanie wyżyć przez miesiąc.

Turystyka[]

Port of Ustka 28

Legenda głosi, że statki wożące turystów są tylko stylizowane na stare i rozpadające się. Prawda jest taka, że każda legenda przynajmniej trochę kłamie

POL droga 011 (1)

Trakt gminny Ustka-Machowino. W tym miejscu jeszcze jakoś się trzyma

Podstawową atrakcją jest rzecz jasna morze. Jeśli komuś znudzi się opalanie i kąpiele, może popłynąć statkiem kilka kilometrów od lądu i wrócić. Też statkiem. Całość trwa niecałą godzinę, a koszt takiej wycieczki dla przeciętnej czteroosobowej rodziny to około 100 złotych. Po wszystkim mężowie wychodzą znudzeni, kobiety przerażone, a dzieci chcą raz jeszcze.

W pobliżu plaży znajduje się kilka ulic tętniących życiem – turystyczne centrum miasta. Co 15 metrów stoi tu jakiś automat. W jednym możesz sprawdzić, jak mocno kopiesz piłkę, w innym wygrać pluszowego misia, a jeszcze inne służą po prostu do gry w cymbergaja. Jedno je łączy: cena. Każda gra za 2 złote. Jeśli wybierzesz 3 gry, możesz skorzystać z promocji i zapłacić tylko 5 zł.

Na oglądanie zabytków można jedynie w ramach Dwumiasta zaprosić do Słupska. Poza wspomnianymi wyżej syrenką i latarnią morską w mieście znajduje się kilka kościołów. Pół godziny zwiedzania.

Transport[]

Do Ustki dojeżdża droga krajowa nr 21 i kilka gminnych traktów. Kursuje stąd jeden pociąg – do Piły. Czemu akurat tam? Tego nie wie nikt. Lepiej jest z autobusami. Kursują takie linie, jak: Ustka-Rowy, Ustka-Słupsk, Ustka-Warszawa i Ustka-Zakopane. Ponadto istnieje parę tras sezonowych. W razie czego, do Szwecji uciec można jednym z kilkudziesięciu stojących w porcie kutrów rybackich. Pod warunkiem, że trafi się na sprawny...

Advertisement