Bezsensopedia
Advertisement

Ten zespół jak każdy inny ma wiele piosenek. Tylko jedną taką znaną.

Ekspert o tej piosence.

The Final Countdown – piosenka grupy Europe, hit wiosny 1986, utwór z słynnym wstępem, idealna mieszanka popu i metalu napisaną i skomponowaną przez Joey'a Tempesta [1] Najczęściej występuje jako cover w programach typu Mam Talent!. Czasami występuje w radiu z krojoną solówką (a bez dobrej solówki nie ma dobrego The Final Countdown).

The Final Countdown ma taką zaletę, że jak przeczytasz tytuł, to już kojarzysz melodię.

Utwór na koncertach[]

Zazwyczaj Europe wykonuje ten utwór na jakimkolwiek koncercie 5 razy, przy czym tylko przy niej ludzie śpiewają. No i pamiętajmy, iż Europe gra na koncertach, jakieś... tak, zgadłeś! 5 utworów [2].

The Final Countdown w Polsce[]

Utwór jest znany wśród 99% Polaków, z czego 1% z nich zna tytuł utworu, z tych 1% jakieś 5% wie, iż wykonuje ją Europe, a z tych 5% jakieś 2% z nich pamięta, iż autorem jest Joey Tempest (do tych Polaków zaliczają się czytelnicy Bezsensopedii oraz Marcin Prokop, który tym utworem musiał szpanować w Mam Talent.).

Teledysk[]

Powstał także teledysk do tej piosenki, a i owszem! Jest to zwykły pokaz slajdów z kilkoma cyferkami. Tymi slajdami są zazwyczaj urywki koncertów (czyt. solówek Johna Noruma, pomalowanym ustom Joeya Tempesta oraz wstępu Mica Michaeli).

Przypisy

  1. Co? Zatkało kakao, bo znasz już autora The Final Countdown
  2. Czasem dochodzi także ballada Carrie, ale kto to zna?
Advertisement