Bezsensopedia
Advertisement

Super Mecz – jedyne i niepowtarzalne widowisko piłkarskie, które odbyło się 30 lipca 2013 roku na PGE Arenie w Gdańsku. Wystąpiły w nim drużyny: FC Barcelona i Lechia Gdańsk.

Pierwotnie mecz miał odbyć się 20 lipca, jednak - na nieszczęście wszystkich fanów FC Barcelony z całego świata - dzień przed meczem trener Tito Vilanova zrezygnował z dalszego trenowania klubu. Oficjalnym powodem rezygnacji była choroba nowotworowa, choć innym powodem było to, że trener po prostu bał się przyjechać do Polski. Po tym wydarzeniu, władze klubu zrezygnowały z wyjazdu do Gdańska. Wielu kibiców, którzy chcieli obejrzeć mecz w telewizji, zamiast tego dostało film pt. Książę Persji. Piaski czasu, natomiast miejscowi mogli podziwiać puste trybuny.

Dyrekcja Super Meczu starała się zorganizować mecz z Barceloną, i w końcu dopięli swego - nową datą Super Meczu był 30 lipca. Sami piłkarze Blaugrany też chcieli rozegrać mecz z Lechią oderwać się od treningów i zwiedzić nowe miasto.

Mecz[]

Ze względu na rangę tego meczu, postanowiliśmy nie omawiać tego spotkania w całości. Podajemy tylko wynik spotkania oraz strzelców bramek.

Lechia Gdańsk - FC Barcelona 2:2 (Jarosław Bieniuk 15, Piotr Grzelczak 50 - Sergi Roberto 26, Lionel Messi 57).

Ciekawostki[]

  • W tym meczu całe 90 minut rozegrał tylko jeden zawodnik. W dodatku gracz Lechii. Polacy twierdzą, że to dlatego, że narzucili takie wysokie tempo gry - Hiszpanie twierdzą, że po prostu im się nie chciało.
  • FC Barcelona wystawiła do meczu drugi skład swojego zespołu, dając szansę przyszłym młodym gwiazdom Barcy. Na mecz nie pojechała cała pierwsza reprezentacja Hiszpanii i nowy trener Barcy Gerardo Martino.
  • Powyższego nikt nie zauważył, ponieważ w składzie Blaugrany znalazł się Messi, ponadto w nowym klubie zadebiutował Neymar.
  • Na trybunach podczas Super Meczu zasiadło ponad 25 tys. kibiców. Pojemność PGE Areny to 43 tys. Co ciekawe, dzień przed odwołanym meczem sprzedano 32 tys. biletów. Co się stało z 7 tys. kibiców, którzy kupili bilety, a nie przyszli na mecz - tego nigdy się nie dowiemy.
  • Po sukcesie Super Meczu, władze grupy organizującej tego typu spotkania rozważają organizację kolejnego takiego wydarzenia. Chęć zmierzenia się z Barceloną U-11 wyraził już Jantar Ustka.
Advertisement