Bezsensopedia
Advertisement
Sudan Południowy
Stolica Dżuba
Władca Salva Kiir Mayardit
Symbol wojna domowa i bieda
Hymn South Sudan Oyee!
Język urzędowy język angielski
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Dinka, Nuerowie, Azande
Jednostka
monetarna
funt południowosudański
 
Pałac Sudan Południowy

Siedziba rządu

Sudan Południowy – państwo położone we wschodniej Afryce, najmłodsze państwo na mapach, powstałe w 2011 roku. Ojczyzna 100 km asfaltowych dróg i 2000 ton granatów.

Gospodarka[]

Budżet Sudanu wynosi 4 mld dolarów, z czego około 120% trafia do rąk urzędników. Tylko w tym kraju za wiadro cebuli trzeba bulić 120 dolarów. Sudan Południowy ma ogromne szanse, aby pozbawić Somalię mało zaszczytnego tytułu najbiedniejszego państwa świata.

Stosunki zagraniczne[]

Sudan Południowy niezbyt przepada za Sudanem. I to wcale nie ze względu na prawa autorskie do nazwy, a z powodu trwającej od lat 70. XX wieku wojny domowej między północą a południem. Ponieważ jednak południowi Sudańczycy mieli więcej szczęścia od swoich kolegów separatystów z Czeczenii czy Kurdystanu i koło fortuny prezydenta USA wskazało na ich niepodległość, to oni są uznawani w tym konflikcie za tych dobrych. Co nie przeszkadza im regularnie tłuc się o złoża ropy przy granicy. Z Sudanem oczywiście. W swojej mającej ledwie rok historii Sudan Południowy przetrwał już jakieś dwie wojny z północą.

Advertisement