Bezsensopedia
Advertisement
Skręcona struna

Prawidłowo założone struny. Zwłaszcza ta trzecia od góry.

You can't play on broken strings...

Święta prawda śpiewana przez Jamesa Morrisona.

Nie przeciągaj struny!

Mądrość ludowa, też prawdziwa.

Struna - element budowy niektórych instrumentów muzycznych, zwanych strunowymi. Jest to element poniekąd najważniejszy, bo to on wydaje dźwięk. Pomimo to jest on dość tani, ale za to co trzeba go wymieniać.

Przykłady instrumentów strunowych[]

  • Gitara - ma ładne sześć strun, na wierzchu. Są to najpopularniejsze i najbardziej doceniane ze wszystkich strun.
  • Skrzypce - wszyscy niby wiedzą, że tam są struny. Ale i tak mało kto na nich gra.
  • Fortepian - tam też są struny. I to nawet jest ich bardzo dużo! Niestety ich nie widać, dlatego mało kto mówiąc o instrumencie strunowym ma na myśli fortepian.

Pękanie strun[]

Czasami struny się zrywają. Dzieje się to najczęściej przy strojeniu, ewentualnie przy próbie wykorzystania gitary w charakterze łuku. Jest to przykre i wkurzające, zwłaszcza w przypadku strojenia nowego kompletu. Trzeba wówczas albo ponownie lecieć do sklepu (czego nikomu się nie chce), albo zostawić strunę ze starego kompletu (co zazwyczaj wygląda/brzmi kijowo), albo podjąć desperacką próbę założenia tej zerwanej (czasami się udaje, co widać na obrazku powyżej). No i zawsze pozostaje jeszcze czwarty wariant - abstynencja od grania.

Advertisement