Bezsensopedia
Advertisement
Dyskobol malowidło

Full HD to nie jest, ale lepsze to, niż nic

Starożytne igrzyska olimpijskie – zawody sportowe, które odbywały się w starożytnej Grecji. Rozgrywano wtedy kilka konkurencji lekkoatletycznych, do tego jakieś sztuki walki (np. zapasy), a także wyścigi konne i rydwanów (pierwowzór Formuły 1). Tabeli medalowej nie prowadzono, gdyż na igrzyskach mogli startować tylko Grecy. Do igrzysk starożytnych nawiązują igrzyska nowożytne (także te zimowe, choć podczas igrzysk starożytnych śniegu nie widzieli na oczy).

Strój[]

Naked_Guy_Jumps_60_Meters_On_Skis!

Naked Guy Jumps 60 Meters On Skis!

Ten skoczek narciarski ma strój spełniający starożytne standardy

W starożytności najbardziej popularnym strojem były skórzane gacie. Ten rodzaj stroju powodował jednak obtarcia i utrudniał bicie rekordów. Dlatego postanowiono, że jedynym dopuszczalnym strojem będzie jego brak. W ten sposób pozbyto się problemów z dyskwalifikacja mi za nieprawidłowy kombinezon itp. Żeby zachować jakąś przyzwoitość, kobiety nie miały wstępu na zawody, co nie było dyskryminacją, gdyż kobiety i tak się sportem nie interesują.

W obecnych czasach taki strój rodziłby pewne problemy - trudno byłoby rozróżniać narodowość zawodników, a transmisje telewizyjne musiałyby być po 23:00. Dlatego w igrzyskach nowożytnych zaniechano tej pięknej tradycji.

Advertisement