Bezsensopedia
Advertisement
Narodowy

Narodowy w Warszawie - patrz i podziwiaj

Basen narodowy, to znaczy Stadion Narodowy w Warszawie – podobno najbardziej nowoczesny stadion piłkarski w Polsce, z zewnątrz wygląda jak taki wielki koszyk w biało-czerwone łatki. Stadion wybudowano (oczywiście nie bez problemów) przed Euro 2012 na miejscu rosyjsko-wietnamskiego centrum handlowego. Znany z otwarcia Euro, wyczynów Balotellego w półfinale, afery ze schodami i wody zamiast murawy.

Niektórzy chcieliby przerobić ten stadion na skocznię narciarską. Takie rzeczy próbowano już kiedyś zrobić gdzieś w Stanach, ale przecież tam trybuny nie były zadaszone. Tak czy inaczej pod jednym względem stadion został już przetestowany pod kątem organizacji skoków. Potwierdzono, że da się na nim zwoływać posiedzenia jury i odwoływać zawody z powodu złych warunków pogodowych.

Dojazd[]

Stadion jest położony w środku miasta, więc dojazd do niego z natury jest utrudniony. Ponadto leży on po tej drugiej stronie Wisły. No i czasami maszerują przed nim różne zgromadzenia. Podsumowując: aby dostać się na stadion potrzeba anielskiej cierpliwości i samozaparcia muła.

Budowa[]

Stadion budowano długo, chociaż jak na nasze warunki to nawet tak średnio długo. Największe problemy pojawiły się wtedy, kiedy był już prawie gotowy. Wówczas okazało się, że ze schodami jest coś nie tak i z Niemcami musieliśmy zagrać w Gdańsku. Potem miał tam być rozegrany Superpuchar Polski, ale ktoś wybrał do tej drużyny inne drużyny, niż zażyczyła sobie tego pani "ministra". No ale w końcu udało się sprowadzić trawę z Holandii (aby nasi grali z polotem) i zdążyć na Euro!

Prawdopodobnie więcej czasu w kwestii stadionu zajęło wypełnianie stosu dokumentacji, niż faktyczna budowa.

Dach[]

Narodowy posiada taką fajną rozkładaną płachtę pełniącą funkcję dachu. Niestety, z przyczyn technicznych oraz formalnych dachu tego nie można używać kiedy jest zimno, pada, lub na stadionie coś się dzieje. Zgodnie z instrukcją należy go używać wyłącznie przy dobrej pogodzie. Ale wtedy znowu robi się duszno...

Galeria[]

Polska Ukraina
Euro 2012

Reprezentacje: PolskaUkrainaAngliaChorwacjaCzechyDaniaFrancjaGrecjaHiszpaniaHolandiaIrlandiaNiemcyPortugaliaRosjaSzwecjaWłochy
Stadiony: Stadion Narodowy w WarszawiePGE Arena GdańskStadion Miejski we WrocławiuStadion Miejski w PoznaniuStadion Olimpijski w KijowieDonbas ArenaStadion Metalist w CharkowieArena Lwów
Symbole: AdamiakowaKoko Euro SpokoPostęp robót do EURO 2012Slavek i Slavko

Advertisement