Bezsensopedia
Advertisement
Smutny Autobus w niebie

Smutny Autobus dzisiaj

Wanted

Prędzej czy później za to odpowie...

Smutny Autobus zemsta

Tak byłoby sprawiedliwie, ale Smutny Autobus nigdy by tego nie zrobił. On ma dobre serduszko!

Smutny Autobus (ur. 1960 na obszarze ZSRR, zm. 2014 w spocie reklamowym MSW) – autobus w stanie wskazującym na znaczny stopień wyeksploatowania, główny bohater krótkometrażowego thrillera animowanego wyprodukowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Alegoria stanu polskiej gospodarki.

Biografia[]

Przez kilkadziesiąt lat robił nie wiadomo co nie wiadomo gdzie. Poznajemy go dopiero w ostatnich godzinach życia, kiedy ma ciężką depresję spowodowaną społecznym wykluczeniem. Musi spać na śmietniku, bo nowe śnieżnobiałe autobusy żyjące w stylu cool i trendy wypychają go z zajezdni, do tego wredne bachory mażą po nim palcem i - zmanipulowane przez rudą, grubą (albo będącą w ciąży) babę - nie chcą do niego wsiąść (pomimo sprytnego zakamuflowania przez autobus swojego niewyjściowego wyglądu wielkim prześcieradłem). W końcu idzie na złom, aby tam popełnić samobójstwo. Przez chwilę siły natury odwodzą go od tego pomysłu, ale wredna baba od manipulowania dzieci, aby autobus się przypadkiem nie rozmyślił, brutalnie, choć uśmiechem na twarzy, morduje go.

Reakcje społeczne[]

Depresyjna historia Smutnego Autobusu poruszyła tłumy, które teraz domagają się krwawego odwetu na zabójczyni i im podobnych.

Spot reklamowy ma dużą siłę oddziaływania - potrafi wzbudzić uczucie litości do pojazdu, który w realnym życiu wzbudza co najwyżej okrzyk: O k..., to ja będę musiał jechać tym pier..., sypiącym się złomem do roboty. Na co k... idą moje podatki!!! Tym samym skutecznie walczy on z sentymentalnym przywiązaniem do starych autobusów, które jest główną przyczyną złego stanu technicznego pojazdów w Polsce.

Linki zewnętrzne[]

Advertisement