Bezsensopedia
Advertisement
Sanfranciscoearthquake1906

San Francisco - widok standardowy

Cablecarsanfrancisco

Więcej reklam niż pasażerów... ale jeździ!

San Francisco – miasto w USA, w stanie Kalifornia. 800 tysięcy mieszkańców, jeden wielki most i 300 trzęsień ziemi rocznie. Określane także jako Miasto nad Zatoką, Miasto, Które Wie Jak[1] i Bagdad nad Zatoką[2].

Położenie[]

San Francisco położone jest w Dolinie Krzemowej, nad Zatoką San Francisco. Choć wcale nie jest największe w swoim regionie, wszyscy kojarzą tylko je - ewentualnie jeszcze pobliskie Oakland. Które zresztą jest mniejsze.

Ponadto miasto leży nad bardzo sympatycznym uskokiem tektonicznym o nazwie San Andreas, który sprawia, że raz na parę lat San Francisco i okolica zostają doszczętnie zniszczone przez trzęsienia ziemi, żeby później powstać niczym feniks z popiołów - i koło się zamyka.

Większość skrzyżowań miasta położona jest pod kątem prostym na płaszczyźnie i mniej więcej 60 stopni w pionie. Lokalne taksówki mają z tego powodu zawieszenie niczym samochody terenowe.

Atrakcje[]

Każdy wie, że w San Francisco jest wielki most do Oakland, który prowadzi w poprzek zatoki. Nie każdy wie, że jest non stop zakorkowany, a przejazd kosztuje jeszcze więcej, niż na polskich autostradach. Niektórych fascynują lokalne zabytkowe tramwaje, które rzeczywiście usprawniają poruszanie się po mieście. W rzeczywistości te zabytki trzymają się lepiej od tego, co jeździ po Gorzowie czy Toruniu. Kiedyś co bardziej natrętnych turystów przechowywano w Alcatraz, ale obecnie odchodzi się od tej praktyki.

Przypisy

  1. Że co?
  2. Że co?²
Advertisement