Bezsensopedia
Advertisement
Słowacja
Stolica Bratysława
Władca Janosik
Symbol Tatry
Hymn Nad Tatrou sa blýska
Język urzędowy język słowacki
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Słowacy, niedobitki Czechów
Jednostka
monetarna
euro

Słowacja – państwo w Europie, siostra Czech, wrzód Polski i Węgier. Mówi się tam po słowacku, który w swojej wymowie przypomina polski, ale po akcencie czeski. Słowacy od niedawna są zniewoleni euro (na naszą korzyść robią z tego powodu zakupy u nas, bo taniej). Państwo często myli się ze Słowenią.

Historia[]

Samo państwo pojawiło się na mapach dawno temu. A dokładnie 1 stycznia 1993, kiedy to Czesi znużeni inwestowaniem w wrzody opuściły Słowaków. Później próbowała podlizać się Węgrom i Polakom, włażąc do grupy Wyszehradzkiej. Dnia 1 maja 2004 obszar ten zajęły komunistyczne łapska Unii Europejskiej. Później na siłę wprowadzono tam euro, czyniąc kraj jeden z najbiedniejszych. Pomimo tego podobnie jak Polska otrzymała wzrost gospodarczy w 2010 (dziwne prawda).

Polityka[]

Pomimo przynależenia do Unii Europejskiej, Słowacy posiadają swojego prezydenta w postaci Janosika. Zazwyczaj mało kto z nim współpracuje, ponieważ nikt nie wie, gdzie go szukać po lasach. W Polsce popularny ze względu na firmę browarniczą Harnaś S.A.

Gospodarka[]

Gospodarka Słowacji opiera się na produkcji energii z dużej hydroelektrowni co mają, produkcji piwa Harnaś oraz sprzedawaniem licencji do serialu Sąsiedzi. Liczba turystów rośnie ze względu na prawo alkoholowe (mając 16 lat można tam pić alkohol).

Słownik polsko-słowacki[]

  • guma do żucia - żuwaczka
  • parasolka - szmaticzkunapaticzku
  • prasa - świnia
  • tam - hajtody
  • Przystanek autobusowy - odhody autobusow

Linki zewnętrzne[]

Advertisement