Bezsensopedia
Advertisement
Golota_vs_Balboa

Golota vs Balboa

Walka wszech czasów:
Andrzej Gołota vs. Rocky Balboa

Rocky_Balboa_-_Getting_strong_now_-_HD_720p

Rocky Balboa - Getting strong now - HD 720p

...i wszyscy zaczynają ćwiczyć

Rocky Balboa - najsłynniejszy bokser wszech czasów. Kończył karierę z pięć razy, podobnie jak Janne Ahonen. Inspirujący wszystkich do robienia pompek... przez tydzień.

Styl walki[]

Rocky opracował bardzo oryginalny styl walki: atakuje twarzą ręce przeciwnika. Przez prawie całą walkę zbiera ciosy na gębę, czasami tylko kontratakując, męcząc w ten sposób przeciwnika. W międzyczasie Rocky parę razy leży na deskach, ale zawsze wstaje, gdy sędzia doliczy do dziewięciu (a nokauty techniczne w jego walkach nie obowiązują). W ostatniej rundzie Rocky przypomina sobie najważniejsze momenty z życia, co przywraca mu energię. Wtedy zaczyna lać w wycieńczonego przeciwnika jak w worek, co zazwyczaj kończy się nokautem.

Rocky poprawnie trzymał gardę w 1 (słownie: jednej) walce. Co prawda innym bokserom też zdarza się nie trzymać gardy, ale wtedy zazwyczaj nadrabiają to szybkością lub zasięgiem ramion, żeby unikać ciosów. Rocky natomiast nadrabia to żelazną gębą. Ta metoda walki sprawdza się nawet w walce z radzieckim mutantem na sterydach, który wcześniej zabił w ringu byłego mistrza świata.

Aby ta taktyka była w pełni skuteczna, walka musi mieć 15 rund (jeśli jest krótsza, przeciwnik nie zdąży się zmęczyć). Ponieważ współcześnie walki kontraktuje się maksymalnie na 12 rund, Rocky miałby bardzo ciężko.

Ciekawostki[]

  • W prawie każdej części Rocky ma jakieś problemy ze zdrowiem, przez które teoretycznie nie powinien walczyć. Wyjątkiem jest część pierwsza i... ostatnia.
  • Ulubione śniadanie Rockiego to surowe jajka w szklance.
Advertisement