Bezsensopedia
Advertisement

Jedyne czynne skocznie na Ukrainie.

Dobra, to żart. Tak wyglądają naprawdę.

Reprezentacja Ukrainy w skokach narciarskich – skoczkowie narciarscy reprezentujący ten śmieszny kraj wciśnięty na mapie między Polską a Rosją. Były czasy, kiedy Ukraińcy nawet niekiedy punktowali w zawodach Pucharu Świata, ale skończyły się, gdy zły Walter Hofer wprowadził przeliczniki za wiatr. Od tamtej pory skaczą, a właściwie zbierają baty głównie w Pucharze Kontynentalnym i FIS Cupie – choć i tak prezentują odrobinę wyższy poziom niż Rumuni i Turcy. Od święta trener zabiera ich także na zawody PŚ, ale tylko w Polsce i Rumunii, gdzie dzielnie rywalizują z Kazachami o czołowe miejsca w odwróconej tabeli.

Na Ukrainie istnieje tylko jeden czynny kompleks skoczni narciarskich, który w dodatku przestał spełniać jakiekolwiek wymogi bezpieczeństwa jeszcze za Breżniewa. Od czasu do czasu mówi się o jego remoncie, ale powiedzmy szczerze – skoro nawet w znacznie bogatszych Czechach do tej pory nie doczekano się remontu Čerťáka, nie ma co się spodziewać cudów.

Obecni skoczkowie

  • Witalij Kaliniczenko – rekordzista kraju w długości skoku, w 2021 roku zajął 10. miejsce w zawodach, co prawda Pucharu Kontynentalnego, ale wiadomo, na bezrybiu... Później zajął 29. miejsce na MŚ w Oberstdorfie w 2021 roku, co niewątpliwie może uznać za życiowy sukces.
  • Anton Korczuk – raz w FIS Cupie w Rasnovie był 8. i to tyle.
  • Jewhen Marusiak – jego największym sukcesem jest awans do konkursu PŚ w Zakopanem w 2021, gdzie w eliminacjach okazał się lepszy od Tomasa Aasena Markenga z Norwegii.
  • Andrij Waskuł – też zapunktował już w Kontynentalu, mniejsza o to że letnim i w marnie obsadzonych zawodach w Kazachstanie.

Byli skoczkowie

  • Witalij Szumbareć – najlepszy pod względem punktów PŚ ukraiński zawodnik wszech czasów, posiadacz absolutnego rekordu kraju w postaci 21. miejsca[1].
  • Wołodymyr Boszczuk – też zdarzyło mu się być w trzydziestce, w tym raz na zawodach Mistrzostw Świata[2].

Przypisy

  1. Sapporo 2010 – było to tuż przed igrzyskami w Vancouver, więc jak nietrudno się domyślić, światowa czołówka olała ten wypad.
  2. Liberec 2009, duża skocznia – najbardziej loteryjny konkurs MŚ do czasu Seefeld 2019.

Skoczek.png
Skoki narciarskie

Reprezentacje: AustraliaAustriaBułgariaChinyCzechyEstoniaFinlandiaFrancjaJaponiaKazachstanKoreaNiemcyNorwegiaPolskaRosjaRumuniaSłoweniaSzwajcariaTurcjaUkrainaUSAWłochy
Skocznie: AistAlpensia Jumping ParkBergiselCopper PeakGorney GigantGranåsenGross-Titlis-SchanzeHeini-Klopfer-SkiflugschanzeHochfirstschanzeHolmenkollbakkenJeštědKulmLetalnicaLysgårdsbakkenMidtstubakkenMiyanomoriMühlenkopfschanzeNeue Große OlympiaschanzeOkurayamaPaul-Ausserleitner-SchanzePine Mountain JumpPuijoRukatunturiRusskije GorkiSalpausselkäSchattenbergschanzeSkocznia Olimpijska w HakubieStadio del TrampolinoTrambulină Valea CărbunăriiTrampolino Dal BenUtah Olympic ParkVikersundbakkenVogtlandarenaWielka KrokiewWisła-MalinkaČerťák

Advertisement