FANDOM

Reprezentacja Rosji w skokach narciarskich – skoczkowie narciarscy reprezentujący barwy kraju, który graniczy, z kim chce. O dziwo nie są najbardziej rozpitą reprezentacją na świecie - pod tym względem palma pierwszeństwa należy bowiem do Finów[1].

Pod względem sportowym zawodnicy spod znaku sierpa i młota dwugłowego orła prezentują się może nie rewelacyjnie, ale na tyle dobrze, że zwykle w drużynówkach przechodzą do drugiej serii; również w konkursach indywidualnych udaje im się wcisnąć jednego do trzydziestki, czasem dwóch. To i tak spory postęp w porównaniu do tego, co było jeszcze kilkanaście lat temu, a znając rozmach tamtejszych działaczy, można być pewnym, że za kolejne kilkanaście lat Rosja stanie się światową potęgą w skokach narciarskich[2].

Zawodnicy edytuj

  • Jewgienij Klimow – były kombinator norweski, który w pewnym momencie poczuł, że skakanie wychodzi mu znacznie lepiej niż bieganie. Niespodziewanie wygrał Letnie Grand Prix w 2018 i pierwszy konkurs sezonu zimowego, w Wiśle. Czy zdoła utrzymać formę - czas pokaże.
  • Dmitrij Wasiliew – prawdziwy weteran, który w skokach przeżył niemal wszystko: i dwuletnią dyskwalifikację za doping, i straconą szansę na medal olimpijski w drugiej serii, i najdłuższy skok świata, którego nie zdołał ustać. Aż się prosi, by dorzucić do tej kolekcji medal jakiejś imprezy[3].
  • Denis Korniłow – jedyny Rusek jako tako radzący sobie ze skakaniem na mamucich obiektach.
  • Michaił Nazarow – mimo iż jeszcze nie zdobył punktów zdobył tylko jeden punkt PŚ, trenerzy od kilku lat konsekwentnie wożą go na zawody. Zapewne ma jakiegoś haka na rosyjski związek narciarski.
  • Roman Trofimow – blisko 10 lat startów, a punktów PŚ też jak na lekarstwo. Brany zwykle jako czwarty do drużyny.

Dawni zawodnicy edytuj

  • Aleksiej Romaszow – buloklep, który jednak w przeciwieństwie do Nazarowa i Trofimowa zlitował się nad kibicami i w wieku 26 lat uwolnił ich od konieczności oglądania swych wyczynów.
  • Walerij Kobieliew – kiedyś (lata 90.) rosyjski jedynak na zawodach PŚ. Mocno poharatał się podczas jednego z konkursów w Planicy, zdołał jednak wrócić do skakania i zaliczyć jeden całkiem dobry sezon (2001/02).
  • Paweł Karelin – wielka nadzieja rosyjskich skoków, którą zabiło (niestety dosłownie) zamiłowanie do jazdy na podwójnym gazie.
  • Dmitrij Ipatow – typowy jednosezonowiec, poskakał sobie przyzwoicie w 2006/07 i to mu wystarczyło.
  • Piotr Czaadajew - rekordzista Białorusi w długości skoku, któremu znudził się brak konkurencji w ojczystym kraju i postanowił zmienić barwy narodowe. Wbrew nazwisku, nie dał czadu na żadnym z konkursów, punktując w zaledwie jednym[4].

Przypisy

  1. Lub po prostu mają mocniejsze głowy.
  2. No co? W polską (drużynową) dominację też kiedyś mało kto wierzył.
  3. I kto wie, czy tak się nie stanie, zważywszy na ambicję Dimy bycia rosyjskim Kasaim.
  4. W dodatku mocno loteryjnym i jednoseryjnym (Oslo 2007).

Skoczek
Skoki narciarskie

Reprezentacje: AustraliaAustriaCzechyEstoniaFinlandiaJaponiaKazachstanNiemcyNorwegiaPolskaRosjaSłoweniaSzwajcariaUSAWłochy
Skocznie: AistBergiselCopper PeakGorney GigantGranåsenGross-Titlis-SchanzeHeini-Klopfer-SkiflugschanzeHochfirstschanzeHolmenkollbakkenJeštědKulmLetalnicaLysgårdsbakkenMidtstubakkenMiyanomoriNeue Große OlympiaschanzeOkurayamaPaul-Ausserleitner-SchanzePine Mountain JumpPuijoRukatunturiSalpausselkäSchattenbergschanzeSkocznia Olimpijska w HakubieStadio del TrampolinoTrampolino Dal BenUtah Olympic ParkVikersundbakkenVogtlandarenaWielka KrokiewWisła-MalinkaČerťák