Bezsensopedia
Advertisement

Reprezentacja Francji w skokach narciarskich – dość średnia reprezentacja, która czasem ma przyzwoite talenty, ale tylko czasem. A jak już się jakiś trafi, to przeważnie po jednym-dwóch przyzwoitych sezonach popada w przeciętność i szybko wywiesza białą flagę kończy karierę.

Skoczni narciarskich też za wiele żabojady nie posiadają; w zasadzie tylko na jednej – w Courchevel – od czasu do czasu skaczą lepsi zawodnicy, a i to jedynie latem.

Pewną ciekawostką może być fakt, że dużo lepiej od męskiej reprezentacji spisują się francuskie skoczkinie narciarskie, które nawet mają kilka poważnych osiągnięć indywidualnych i drużynowych. Choć z drugiej strony patrząc, francuskim facetom raczej zawsze daleko było do wizerunku typowego macho…

Zawodnicy

  • Mathis Contamine - jego najlepsze miejsce w Pucharze Świata to 50. Szału nie robi.
  • Valentin Foubert - był trochę bliżej punktów PŚ niż poprzednik. Słowo klucz trochę...
  • Alessandro Batby - zasłynął głównie tym, że nie zapiął kasku na belce startowej, przez co Borek wycofał półgłówka z belki.
  • Jack White - tak słaby, że go nawet na Puchar Świata nie biorą.
  • Jonathan Learoyd - kilka dni lat temu udało się mu zapunktować w Pucharze Świata. Z biegiem lat jednak bardziej się zwija niż rozwija.

Byli zawodnicy

  • Vincent Descombes Sevoie - rekordzista Francji w długości skoku. Jedyny obraz Chedala Francuz, który mógł walczyć ze czołówką.
  • Emmanuel Chedal - raz stanął na podium Pucharu Świata, co w skali francuskich skoków chyba stawia go na równi z Małyszem...
  • Pierre Emmanuel Robe - jego rekord życiowy wynosi 156,5 metra, czyli niewiele dalej niż Polacy skaczą na skoczniach dużych.
  • Ronan Lamy Chappuis - nie był taki zły, bo czasem punktował. Nie mniej problemy zdrowotne szybko zakończyły jego karierę. Szkoda go akurat.
  • Nicolas Dessum - jedyny Francuz, który wygrał konkurs Pucharu Świata, tyle że miało to miejsce... w 1995 roku na Jamie Kury.

Skoczek.png
Skoki narciarskie

Reprezentacje: AustraliaAustriaBułgariaChinyCzechyEstoniaFinlandiaFrancjaJaponiaKazachstanKoreaNiemcyNorwegiaPolskaRosjaRumuniaSłoweniaSzwajcariaTurcjaUkrainaUSAWłochy
Skocznie: AistAlpensia Jumping ParkBergiselCopper PeakGorney GigantGranåsenGross-Titlis-SchanzeHeini-Klopfer-SkiflugschanzeHochfirstschanzeHolmenkollbakkenJeštědKulmLetalnicaLysgårdsbakkenMidtstubakkenMiyanomoriMühlenkopfschanzeNeue Große OlympiaschanzeOkurayamaPaul-Ausserleitner-SchanzePine Mountain JumpPuijoRukatunturiRusskije GorkiSalpausselkäSchattenbergschanzeSkocznia Olimpijska w HakubieStadio del TrampolinoTrambulină Valea CărbunăriiTrampolino Dal BenUtah Olympic ParkVikersundbakkenVogtlandarenaWielka KrokiewWisła-MalinkaČerťák

Advertisement