Bezsensopedia
Advertisement

Estonia? Tam mają jakieś góry?

Zagwozdka typowego polskiego kibica skoków

Reprezentacja Estonii w skokach narciarskich – skoczkowie narciarscy reprezentujący (tadaaam!) Estonię. Podobno kraj ten ma długą tradycję jeśli chodzi o skoki (i w ogóle sporty zimowe), ale zawodnicy nie chcieli reprezentować ZSRR i do lat 90. pokazywali się jedynie na lokalnych zawodach. Teraz próbują odrobić tę absencję z nawiązką, choć póki co z mizernym skutkiem.

Skoczni narciarskich mają jak na lekarstwo (co nie znaczy że w ogóle – kilka obiekcików treningowych i nawet jedną K90 sobie pobudowali), ale dzięki dobrym stosunkom z Finlandią (nie wódką, tylko krajem) mogą bez przeszkód korzystać z tamtejszej infrastruktury. Ponadto – odkąd Finowie zmagają się z kryzysem – Estończycy mają szansę na historyczny sukces, jakim jest pokonanie skandynawskich[1] kuzynów na zawodach drużynowych; muszą tylko znaleźć czterech w miarę równych skoczków. Niestety, jak dotąd się nie udało...

Zawodnicy

  • Artti Aigro – wielka nadzieja estońskich skoków, kiedyś klepał bulę jak większość jego rodaków, ale od 2020 punktuje dość regularnie (tylko drugie serie mu nie najlepiej wychodzą). Trenuje z Finami i jak na ironię miażdży większość ich kadry.
  • Kevin Maltsev – jego osiągnięcia są porównywalne do Nomme, ale jest od niego sporo młodszy, więc dajmy mu szansę.

Dawni zawodnicy

  • Kaarel Nurmsalu – jak dotąd najlepszy estoński skoczek w historii: w 2014 roku raz zajął 6. miejsce w zawodach PŚ i mógłby spokojnie startować do dziś, ale miłość do jedzenia zwyciężyła u niego z pasją do skoków.
  • Martti Nomme – jedyny jego sukces w całej karierze to piąte miejsce w zawodach... letniego Pucharu Kontynentalnego. Nic dziwnego, że w wieku 27 lat dał sobie spokój.
  • Jaan Jüris – kilka razy znalazł się w trzydziestce, ale tylko dzięki temu, że startował przed erą przeliczników za wiatr.
  • Jens Salumäe – nie pomogło mu bardzo "skokowe" imię; tak jak ten wyżej, kilka razy fartownie zapunktował i tyle.

Przypisy

  1. Wiemy, Finlandia to nie Skandynawia, ale tak nam pasowało.

Skoczek.png
Skoki narciarskie

Reprezentacje: AustraliaAustriaBułgariaChinyCzechyEstoniaFinlandiaFrancjaJaponiaKazachstanKoreaNiemcyNorwegiaPolskaRosjaRumuniaSłoweniaSzwajcariaTurcjaUkrainaUSAWłochy
Skocznie: AistAlpensia Jumping ParkBergiselCopper PeakGorney GigantGranåsenGross-Titlis-SchanzeHeini-Klopfer-SkiflugschanzeHochfirstschanzeHolmenkollbakkenJeštědKulmLetalnicaLysgårdsbakkenMidtstubakkenMiyanomoriMühlenkopfschanzeNeue Große OlympiaschanzeOkurayamaPaul-Ausserleitner-SchanzePine Mountain JumpPuijoRukatunturiRusskije GorkiSalpausselkäSchattenbergschanzeSkocznia Olimpijska w HakubieStadio del TrampolinoTrambulină Valea CărbunăriiTrampolino Dal BenUtah Olympic ParkVikersundbakkenVogtlandarenaWielka KrokiewWisła-MalinkaČerťák

Advertisement