Bezsensopedia
Advertisement

Reprezentacja Bułgarii we własnej osobie

Reprezentacja Bułgarii w skokach narciarskich, właśc. Władimir Zografski (lub, jak kto woli, Zograwski) – taki sobie przeciętny skoczek narciarski, najczęściej dyskwalifikowany zawodnik w historii Pucharu Świata obok Kejwina Bicknera z Ameryki. W zasadzie poza narodowością i dyskwalifikacjami nie wyróżnia się niczym szczególnym[1], choć swego czasu zapowiadał się ciekawie, został nawet mistrzem świata juniorów. Niestety doszła później presja ze strony ojca – też skoczka narciarskiego – który z miłości do syna postanowił go przetrenować, co zaowocowało popadnięciem w przeciętność i skokami na poziomie trzeciej-czwartej dziesiątki. Jego życiowym rezultatem jest szóste miejsce w jednoseryjnym konkursie na Rukatunturi w 2018, kiedy to o dziwo nie został zdyskwalifikowany, ponieważ tego dnia Sepp Gratzer i spółka postanowili zrobić mu prezent mikołajkowy. Był to jednak, jak się okazało, ostatni taki jego wyskok w dotychczasowej karierze.

Z racji reprezentowania egzotycznego kraju i swojsko brzmiącego nazwiska jest lubiany przez polskich kibiców. Jego żona też jest Polką, więc jak widać jest to miłość odwzajemniona.

Inni bułgarscy skoczkowie

Kraj posiada oficjalną reprezentację w skokach i, poza Władimirem, od czasu do czasu jakiś Bułgar pojawia się na zawodach – ale przypomina to nieco sytuację z lotniskiem w Radomiu: niby coś tam jest i funkcjonuje, tylko nikt nie wie po co.

Przypisy

  1. Kiedyś był też najniższym zawodnikiem w stawce, ale przyszedł Yukiya Sato z kraju samurajów i odebrał mu ten zaszczytny tytuł.

Skoczek.png
Skoki narciarskie

Reprezentacje: AustraliaAustriaBułgariaChinyCzechyEstoniaFinlandiaFrancjaJaponiaKazachstanKoreaNiemcyNorwegiaPolskaRosjaRumuniaSłoweniaSzwajcariaTurcjaUkrainaUSAWłochy
Skocznie: AistAlpensia Jumping ParkBergiselCopper PeakGorney GigantGranåsenGross-Titlis-SchanzeHeini-Klopfer-SkiflugschanzeHochfirstschanzeHolmenkollbakkenJeštědKulmLetalnicaLysgårdsbakkenMidtstubakkenMiyanomoriMühlenkopfschanzeNeue Große OlympiaschanzeOkurayamaPaul-Ausserleitner-SchanzePine Mountain JumpPuijoRukatunturiRusskije GorkiSalpausselkäSchattenbergschanzeSkocznia Olimpijska w HakubieStadio del TrampolinoTrambulină Valea CărbunăriiTrampolino Dal BenUtah Olympic ParkVikersundbakkenVogtlandarenaWielka KrokiewWisła-MalinkaČerťák

Advertisement