Bezsensopedia
Advertisement

Reklama telewizyjna – forma reklamy polegająca na krótkim filmiku wyświetlanym w telewizji. Kilkaset reklam wyświetlanych jedna po drugiej tworzy blok reklamowy, który następnie umieszcza się między programami lub wewnątrz nich (przerwa reklamowa).

Najpopularniejsze motywy[]

Reklamy najczęściej są mało oryginalne i powielają jeden z poniższych schematów:

  • Ktoś myje obskurny zlew/patelnię/ścianę jednym pociągnięciem ścierki/gąbki/zmywaka do naczyń.
  • Matka w wieku trzydziestu kilku lat wsypuje coś do zupy, a pod koniec reklamy cała rodzina się tym zajada.
  • Jedzie sobie samochód, w tle słychać fajną muzykę, a na końcu spiker grobowym głosem odczytuje markę samochodu.
  • Młoda dziewczyna w obcisłych spodenkach wykonuje różna akrobacje i mówi, że ma okres, po czym śpiewa piosenkę o zaletach tamponu/podpaski, które reklamuje.
  • Po wyjęciu ubrania z pralki jest ono w dużo lepszym stanie, niż to wyprane w zwykłym proszku. Intensywność kolorów i puszystość tkaniny w teorii umożliwiłyby oddanie ubrania do sklepu, gdyby nie urwana metka z ceną.
  • Popularna osoba zachwala jakiś najczęściej badziewny produkt, którego za darmo nie tknęłaby nawet kijem od szczotki.
  • Piękna dziewczyna pojawia się na luksusowym przyjęciu i wzbudza zachwyt i zazdrość swoją sukienką/zębami/włosami. Na pytania, skąd ten olśniewający wygląd, wyciąga zza pazuchy płyn do płukania/pastę/szampon, który przypadkowo wzięła ze sobą na to przyjęcie i zachwala jego zalety.

Tego typu reklamy stanowią jakieś 90% całości. Oprócz tego trafiają się też perełki, które na długo zapadają w pamięć i są czynnikiem kulturotwórczym.

Przykłady reklam, które przeszły do historii[]

36.6_reklama_TurboDymoMan_KURA
2009
Nie leci film? Zainstaluj flasha!
DJ_KOT_REKLAMA_NETIA
2010
Nie leci film? Zainstaluj flasha!
Czyszczenie_Magazynów_w_Media_Expert_Śpiewające_Chomiki
2019
Nie leci film? Zainstaluj flasha!

Advertisement