Bezsensopedia
Advertisement
Polish Boozer

Radom, park

Radom... No oczywiście, ja go odkryłam!

Maria Skłodowska-Curie o Radomiu

Radom – miasto powiatowe w województwie mazowieckim, leżące nad rzeczką Mleczną (nazwa adekwatna do koloru wody - mleczne pomyje); zapamiętane głównie dzięki leniom (fachowa nazwa warchoły), którym nie chciało się robić i protestowały przeciw Gierkowi. Skończyło się na podpaleniu jednego budynku, bo radomianom więcej robić się nie chciało.

Położenie geograficzne[]

Radom to leży najbliżej chyba... Kielc. I choć nie jest miastem wojewódzkim, to ma większe znaczenie od niego. Od zawsze położenie geograficzne miasta określano jako do dupy, gdyż Radom leży za blisko Kielc, więc przez wiele lat cała kasa płynęła do scyzoryków, i za blisko Warszawy, bo teraz cała kasa płynie do stolycy. A do IKEI i tak mamy za daleko! Miała być w Radomiu, ale radomianom robić się nie chciało.

Zabytki[]

Obecnie najbardziej znanym zabytkiem w Radomiu jest Galeria Słoneczna, wybudowana w 2011 roku. Można tam (oprócz obejrzenia wystaw sklepowych) zjeść hamburgera, pizzę, sałatkę, loda, ewentualnie umówić się na loda w toalecie z jedną z wielu nastolatek spędzających w Gie-eSie czas przeznaczony na lekcje.

Drugim znanym zabytkiem miasta nad Mleczną jest budka z hot-dogami koło dworca PKP i znajdująca się w budce mikrofala, która nie była myta od czasów przemian ustrojowych roku 1989.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, to w tym roku Radom być może wzbogaci się o kolejny zabytek - dworzec PKP. Aktualnie jest on w kolejnej już fazie remontu, gdyż radomianom się od razu zrobić nie chciało.

Lokalne atrakcje[]

Wigilia

Typowe wigilijne nakrycie stołu w Radomskiem

W Radomiu można spotkać chytre baby, które polują na napój Zbyszko 3 cytryny. Na razie miasto jest troszeczkę za małe, więc zamiast dzielnic jest kilkadziesiąt osiedli. Na każde osiedle przypadają średnio 2 kościoły i 0,25 centrum handlowego. W Radomiu działa kilka darmowych gazet, jedno radio i jedna telewizja. A w telewizji sam Teledziennik, który niczym Teleexpress pokazuje wszystkie wady tego miasta i wszystkie zalety prezydenta tego miasta.

Popularną formą spędzania czasu w Radomiu jest przesiadywanie na ławce w Galerii Słonecznej i czatowanie na hostessę z degustacją kabanosów lub margaryny, tudzież na darmowego balona od operatora jednej z sieci komórkowych.

Od czasu do czasu można poczuć w Radomiu powiew kultury - jest to najczęściej występ gwiazdy disco polo na parkingu pod centrum handlowym albo zawody w siłowaniu się na rękę podczas juwenaliów. Więcej się radomianom robić nie chce, bo i po co.

Advertisement