Bezsensopedia
Advertisement

RMF FM - Radio Muzyka Fakty (wł. RWK FM - Radio Wielkiej Kumulacji) – rozgłośnia radiowa grzmocąca codziennie w banię miliony Polaków w imię najlepszej muzyki. Stacja z tradycjami od 1990 roku, w rękach niemieckich od 2009 roku. Rezydują w Krakowie na Kopcu, dzięki czemu nie cieszą się szacunkiem u warszawiaków. Radiem, niczym klasyczną wsią, rządzi Sołtys.

Radio[]

RMF narodził się 15 stycznia 1990 jako pierwsze komercyjne radio w Europie Środkowo-Wschodniej. Początkowo przez pół dnia retransmitowali francuskie Funradio, z biegiem czasu rozszerzali swoją dobroczynną działalność. Najpierw na Śląsk a od połowy lat 90. na całą Polskę. W okresie "krakowskim" wsławili się akcją "Brian Scott na prezydenta". 15 lat później koncept splagiatował niejaki Barack Obama...

Po rozszerzeniu zasięgu zaczęła się złota era RMF FM. Do historii przeszła Inwazja Mocy - seria kilkudziesięciu koncertów w całej Polsce na których można była usłyszeć coś innego niż disco-polo. Zresztą wtedy RMF grał zupełnie inaczej. Popularnością cieszyły się Fakty emitowane kwadrans przed pełną godziną, wiadomości lokalne i traffici poprzedzaną słynną czołówką z klaksonami. Ówczesna młodzież traciła miliony (tak! miliony sprzed denominacji) na kasety po to by nagrywać listę Hop-Bęc. To były czasy kiedy internet w Polsce był niedostępny ale Polak zawsze znajdzie sposób na piracenie.

Rok 2001 był końcem pewnej ery. KRRiT słynąca z robienia dobrze widzom i słuchaczom wymogła na RMF-ie przerzucenie Faktów na pełną godzinę i zdjęcie serwisów lokalnych. Od tamtej pory radio zaczęło się przekształcać aż do momentu przejęcia przez Bauera w 2009.

Muzyka[]

W latach 90. RMF FM słynął wszem i wobec z grania Lady Pank, Metalliki, Nirvany i innych rockowych przebojów. Obiektem kultu była lista Hop-Bęc, przekształcona później w Poplistę. Sztandarową piosenką graną codziennie o 12 był Coolio - Gangsta's Paradise. A dziś...

Dominuje socjotechnika vel inżynieria umysłowa. Wygląda to tak, iż w playliście jest 60 piosenek takich gwiazd jak Feel, Pitbull, Adele, Blue Lagoon. Zasada jest taka, iż słuchacz po wysłuchaniu kilkadziesiąt razy shitu stwierdza iż muzyka mu się podoba. Dla zachowania pozorów i wypełnienia zapisów słynnej ustawy radiowej zagraniczne przeboje są przetykane piosenkami takich wykonawców jak Sylwia Grzeszczak czy Enej.

Fakty[]

Są one znakiem rozpoznawczym RMF FM. Twój stary ilekroć słyszy dźwięk wkręconej taśmy magnetofonowej instynktownie podgłasza odbiornik po to byś mógł usłyszeć o kolejnej tragedii czy aferze na szczytach władzy. Uzupełnieniem Faktów czytanych z prędkością 5 słów na sekundę jest Kontrwywiad. W czasie trwania audycji w lutym 2012 roku minister Anna Joanna Mucha wymyśliła trzecią ligę hokeja.

Radio dziś[]

Na program stacji składają się:

  • Fakty
  • "Najlepsza" muzyka, czyli 76 tych samych piosenek
  • Cudowne reklamy leków na bóle, Lidla, kremów Wisi, Laktacydu i Media Experta z drącym się kolesien
  • Wielka Kumulacja
  • wejścia prezenterów, każde z nich brzmi tak: "Przyślijcie swoje imię za 2,46 pod numer 7252! Do wygrania [liczba]tysięcy złotych" bądź "Sprawdźmy stan faktów na godzinę [godzina]...".

Wielka Kumulacja[]

Najważniejszym punktem programu jest show "Wielka Kumulacja" ukryte pod nazwą "Byle do piątku". Trwa codziennie od 9 do 18. Program polega na tym iż co 3 piosenki prezenter wygłasza swój nieśmiertelny komunikat "Przyślijcie swoje imię...". Czasem jest on poprzedzony jakże ciekawą informacją o tym iż amerykańscy naukowcy odkryli iż pieniądze szczęścia nie dają ale nie dotyczy to pieniędzy wygranych w konkursie. Co jakiś czas uruchamiana jest runda dodatkowa polegająca na tym iż osoba która wyśle w ciągu najbliższego kwadransa SMS wygra iPada. Punktem kulminacyjnym jest dzwonienie do słuchacza który zawsze powie w pierwszych słowach "Tak, słucham", podczas gdy powinno paść hasło RMF FM - Muzyka najlepsza na śniadanie, na obiad i na kolację. Kiedy śpię, robię kupę i chce mi się spać. O północy, kiedy strzelają korki w sylwestra i kiedy całuje się z moim ukochanym.... Nagroda oczywiście przepada na poczet radia, które przekazuje szczęśliwcom dwa kafle oraz żeton na kielnię i beton.

Advertisement