Bezsensopedia
Advertisement
Dança_do_Kidiaba

Dança do Kidiaba

W Pucharze Narodów Afryki profesjonalny sport łączy się z lokalnymi tradycjami. W tym wypadku - taniec deszczu

Drogba, Drogba, ładny lob i goool!!! Didier Drogba, 32 minuta!

Typowy mecz Pucharu Narodów Afryki

Puchar Narodów Afryki (w skrócie PNA) – mistrzostwa piłkarskich reprezentacji afrykańskich, coś w stylu afrykańskiego Euro[1] Głównymi faworytami są zawsze Ghańczycy i Iworyjczycy. Znaczy, Wybrzeżokościosłonianie. Odbywają się one zawsze podczas naszej zimy co 2 lata.

Uczestnicy[]

  • Rozdawacze punktów - przegrywają po 5:0 w każdym meczu, bardzo szanowani przez faworytów lub średniaków (jak ktoś daje to trzeba brać). Najczęściej pochodzą z biednych terenów nawet jak na Afrykę.
  • Średniaki - często są słabi, często zaskakują, mają z reguły chwiejną formę. Nawet najwięksi eksperci piłki nożnej nie znają ich składu. Ostatnio jeden z nich wygrał PNA. Przykład: Burkina Faso.
  • Mistrzowie na papierze - na papierze mają skład do wygrania PNA bez większych przeszkód, w rzeczywistości swoją przygodę z rozgrywkami kończą w ćwierćfinale rozgrywek pokonani przez jakiegoś średniaka. Przykłady: Ghana, WKS (nie mylić z WKS Śląsk), Egipt.

Największe zagadki ludzkości odc. 2103[]

Jak wiadomo, w PNA grają reprezentacje afrykańskie, z których tylko część pochodzi z kontynentalnej elity[2]. Z tego powodu bierze się zagadka: skąd biedniejsi mają pieniądze na przejazd czasami na drugi koniec kontynentu[3]? Jedynym logicznym wytłumaczeniem jest sprzedaż niewolników, którym serdecznie współczujemy.

Przypisy

  1. W finałach jest taka sama liczba uczestników jak na naszym dzięki czemu możemy oglądać tam reprezentacje z egzotycznych krajów.
  2. Czyli z państw, w których da się spokojnie żyć.
  3. A czasami to i nawet mają organizować!

Piłka nożna
Piłka nożna

Organizacje: FIFAUEFAPZPN
Rozgrywki: Mistrzostwa ŚwiataMistrzostwa EuropyCopa AmericaPuchar Narodów AfrykiLiga Mistrzów
Reprezentacje (te dobre): FrancjaGhanaHiszpaniaHolandiaKamerunNiemcyUrugwajWłochy
Dawcy punktów: Korea PółnocnaSan MarinoWyspy OwczeVanuatu
Kluby piłkarskie: FC BarcelonaHB TórshavnReal Madryt
Zobacz też: Euro 2012Euro 2016Mundial 2014Piłka nożna w Polsce

Advertisement