Bezsensopedia
Advertisement
Rosyjskie Pokemony

Logo Pokémonów

Pokemoniasty samolot

Nie no, to już przesada...

Pokemon_In_Real_Life_1-4

Pokemon In Real Life 1-4

Pokémony w prawdziwym życiu

Pokémony – fikcyjne stwory wymyślone w Japonii, o których powstało mnóstwo gier, anime i innych pierdół. Z wyglądu są to jakieś dziwne mutanty jak np. żaba z kwiatkiem na głowie czy kamień z oczami. Stwory te żyją sobie w jakimś dziwnym świecie, gdzie trenerzy mogą je łapać do Pokéballi, a potem organizować spektakularne walki zwierząt. Ta gra wciągała i dzieci nie wychodziły z domu, więc powstało Pokemon Go. Teraz już tylko nie wracają do domu.

Liczebność[]

 Osobny artykuł: Lista Pokémonów.

Początkowo Pokemonów było 151 i te były najfajniejsze. Potem twórcy postanowili zarobić więcej kasy i wymyślili sto kolejnych, a potem jeszcze więcej i jeszcze więcej. Popularność serii okazała się jednak odwrotnie proporcjonalna do ilości stworów. Tym bardziej, że te coraz nowsze były coraz bardziej kijowe.

Nazewnictwo[]

Ash Pikachu

Największy gwiazdor

Nazwy Pokemonów powstawały według bardzo oryginalnego schematu. Otóż brano jakieś angielskie słowo, które względnie dobrze opisywało danego stwora, a następnie je trochę przekręcano. Pokemon przypominający motyla nazywa się Butterfree, przypominający wróbla Spearow, a przypominający smoka Dragonite.

Popularność[]

Na przełomie wieków Pokemony były bardzo popularne u nas. Wówczas kolekcjonowanie różnorakich dupereli z tymi stworkami było najbardziej prestiżowym zajęciem wśród dzieci i młodzieży. Najpopularniejsze było zbieranie plastikowych kółek dorzucanych do chipsów oraz naklejek z rogalików. Lepiej sobie nawet nie przypominaj, ile chemii musiałeś zeżreć, aby cieszyć się swoją bogatą kolekcją.

Advertisement