Bezsensopedia
Advertisement

Logo Pokémonów

Nie no, to już przesada...

Pokemon_In_Real_Life_1-4

Pokemon In Real Life 1-4

Pokémony w prawdziwym życiu

Pokémony – fikcyjne stwory wymyślone w Japonii, o których powstało mnóstwo gier, anime i innych pierdół. Z wyglądu są to jakieś dziwne mutanty jak np. żaba z kwiatkiem na głowie czy kamień z oczami. Stwory te żyją sobie w jakimś dziwnym świecie, gdzie trenerzy mogą je łapać do Pokéballi, a potem organizować spektakularne walki zwierząt. Ta gra wciągała i dzieci nie wychodziły z domu, więc powstało Pokemon Go. Teraz już tylko nie wracają do domu.

Liczebność

 Osobny artykuł: Lista Pokémonów.

Początkowo Pokemonów było 151 i te były najfajniejsze. Potem twórcy postanowili zarobić więcej kasy i wymyślili sto kolejnych, a potem jeszcze więcej i jeszcze więcej. Popularność serii okazała się jednak odwrotnie proporcjonalna do ilości stworów. Tym bardziej, że te coraz nowsze były coraz bardziej kijowe.

Nazewnictwo

Największy gwiazdor

Nazwy Pokemonów powstawały według bardzo oryginalnego schematu. Otóż brano jakieś angielskie słowo, które względnie dobrze opisywało danego stwora, a następnie je trochę przekręcano. Pokemon przypominający motyla nazywa się Butterfree, przypominający wróbla Spearow, a przypominający smoka Dragonite.

Popularność

Na przełomie wieków Pokemony były bardzo popularne u nas. Wówczas kolekcjonowanie różnorakich dupereli z tymi stworkami było najbardziej prestiżowym zajęciem wśród dzieci i młodzieży. Najpopularniejsze było zbieranie plastikowych kółek dorzucanych do chipsów oraz naklejek z rogalików. Lepiej sobie nawet nie przypominaj, ile chemii musiałeś zeżreć, aby cieszyć się swoją bogatą kolekcją.

Advertisement