Bezsensopedia
Advertisement

Plebania (ur. 2000, zm. 2012) – polski serial obyczajowy, emitowany w TVP 1 przez ponad dekadę. Jak na tasiemca był to serial bardzo nietypowy - jego scenariusz nie był pięćdziesiątą kalką innych seriali, a wśród bohaterów byli przedstawiciele różnych warstw społecznych z różnymi problemami (czasami nawet ciekawymi), a nie tylko bogaci trzydziestolatkowie z rozterkami miłosnymi. Nietypowe było też tempo akcji - w porównaniu z filmami wolniutkie, ale jak na telenowelę - zabójcze!

Bohaterowie[]

  • ks. Antoni Wójtowicz – główny bohater rozwiązujący wszystkie problemy wszystkich mieszkańców.
  • Babcia Józia – gospodyni mająca poważne zastrzeżenia do ilości kawy spożywanej przez głównego bohatera.
  • Janusz Tracz – czarny charakter mający wpływy wszędzie, chociaż cały czas siedzi w domu. Wszyscy mają go dość.
  • Osa – prawa ręka i zaginiony brat Tracza, nawrócony na dobrą drogę.

Koniec[]

Zimą 2012 serial został rozstrzelany przez władze TVP. Prawdopodobnie ze względu na nieco bardziej ambitną fabułę i wątki religijne był on zbyt niewygodny dla komunistów. Całej akcji dokonano po cichu: po prostu przed którymś odcinkiem prezenter powiedział, że za parę dni będzie koniec. A o takich duperelach jak śmierć Hanki i Ryśka to w mediach trąbili przez miesiąc…

Advertisement