Bezsensopedia
Advertisement
Paznokcie

Przykładowe paznokcie

Paznokieć - taka bardzo użyteczna część ciała, którą każdy z nas posiada, zazwyczaj na końcu palca. Ma bardzo wiele zastosowań - może służyć jako drapaczka, potencjalnie zabójcza broń lub środek uspokajający dla nerwicowców. Obcina się go generalnie przy użyciu siekiery (wersja emo), nożyczek lub specjalnych obcinaczy. Alternatywnie można użyć zębów.

Historia[]

Czasy jaskiniowców[]

Pierwsze paznokcie, podobno dłuższe niż normalnie, miała już nasza prapraprapraprapraciotka Genowefa, która używała ich - jak większość ówczesnego społeczeństwa - do drapania się po tyłku i wydłubywania sobie spomiędzy zębów różnych rzeczy. Naukowcy spierają się co do tego, czy owa część ciała zastępowała jaskiniowcom Crunchipsy, czy też była używana jako klucz do otwierania prowizorycznej klatki z niegrzecznymi dziećmi. Badania są w toku.

A poza tym, jak nikt niczego nie upolował, to też trzeba było coś zjeść, nie?

Paznokcie a rozwój ludzkości[]

Z chwilą, kiedy ludzie nauczyli się, że ten mamut jednak nie zabije się sam z siebie i trzeba mu jednak jakoś tam pomóc, na świat zaczęli przychodzić mózgowcy. Tu paznokieć rozpoczął swoją małą, ale w gruncie rzeczy znaczącą rolę. Po kolei:

  • za co musiała się mieszkańcowi Mezopotamii wbić drzazga z okrągłego patyka, żeby wynalazł koło?
  • czym, jeśli nie pazurami, Frankowie bronili Europy przed najazdem z południa?
  • czym drapał się w głowę Einstein, żeby zrozumieć teorię względności?
  • co obgryzał Reymont, zanim przyznano mu Nagrodę Nobla?

No właśnie.

Paznokcie u nóg[]

Swoją własną wersję paznokci posiadają także stopy. Są one jednak znacznie mniej użyteczne, niż te na dłoniach. Podrapanie się nimi po głowie wymaga sprawności fizycznej gimnastyczki, obgryza się je niewygodnie i trudno to robić przy ludziach, podrapać kogoś też ciężko. Niemniej jednak one też istnieją i gdyby znudziły ci się te u rąk, to możesz poeksperymentować.

Advertisement