Bezsensopedia
Advertisement
Nigeria
Stolica Abudża
Władca Nie wiem, ale podobno jest bogaty.
Symbol ropa naftowa
Hymn ładny
Język urzędowy język angielski i kilkaset innych
Ustrój postkolonialny totalitaryzm demokratyczny
Skład narodowościowy Jeśli bym to wszystko wypisał, to ten artykuł ładowałby się pół godziny.
Jednostka
monetarna
naira

Nigeria – państwo w Afryce, przykład kraju dziewięćsetdziewięćdziesięciodziewięcionarodowościowego. Mężem Nigerii jest Niger. Stolicą kiedyś było duże miasto Lagos, a teraz jest zadupie o nazwie Abudża.

Gospodarka[]

W Nigerii jest trochę bogactw naturalnych, tak więc nie jest źle. Występuje także przemysł przetwórczy oparty na maszynach importowanych ze Związku Radzieckiego, które w Europie Zachodniej używano w latach 20. PKB jest stosunkowo wysokie, z tym że w 90% dysponuje nim władca oraz jego rodzina i przydupasy.

W Nigerii produkuje się dużo filmów, które są bardzo popularne w kraju i za granicą (głównie wśród mieszkańców obszarów przygranicznych, którzy antenami z przemytu odbierają nigeryjską telewizję).

Historia[]

Ludzie mieszkają tam od dawna, może nawet od zawsze. Jakieś państewka zaczęły tu powstawać jednak dopiero koło piętnastego wieku. Nieco później przyplątali się tu Portugalczycy, a jeszcze później Brytyjczycy, którzy to wszystko podbili. Brytyjczycy także powytyczali granice, kierując się głównie swoją wizją artystyczną (bo na pewno nie stanem faktycznym).

Ludność[]

Na skutek wytyczania granic przez Europejczyków na obszarze obecnej Nigerii mieszka kilkaset różnych plemion nie mających ze sobą nic wspólnego. I jak oni mają się nie kłócić? Polskę zamieszkuje jeden naród, a mimo to mieszkańcy starają się jedynie udupić innych. Tak więc tam i tak jest w miarę porządnie, choć do ideału jest bardzo daleko...

Advertisement