Bezsensopedia
Advertisement
Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy utworu muzycznego. Zobacz też: Nicea (fr. Nice).

Nice – utwór muzyczny zespołu LemON, czyli po polsku CytryNA albo Włącz Lema[1]. Przesłaniem utworu jest to, że jeśli w coś uwierzymy, to wszystko będzie fajne i takie tam.

Tytuł[]

Cały utwór jest po polsku, ale tytuł jest po angielsku. Co prawda T.Love też wielokrotnie dawał angielskie tytuły polskojęzycznym utworom, ale wtedy najczęściej tych parę słów w tekście też było po angielsku (np. Oh yeah, chcę ci powiedzieć: I love you, I love you, I love you, I love you). No ale cóż, może po angielsku brzmi mądrzej. Inną sprawą, do której można się przyczepić jest to, że w tekście tak naprawdę słowo miły ani ładny w ogóle się nie pojawia. Jest tylko piękno, ale to akurat po angielsku jest już innym słowem.

Teledysk[]

Na teledysku zespół pokazuje rozklejanie kartek z napisem Take what you need[2] i różnymi wielkimi słowami na frędzelkach do obrywania. Zespół podobno zachęca do prowadzenia takiej akcji, bo w ten sposób można pozbyć się nadmiaru papieru zgodnie z zaleceniami ustawy śmieciowej, a może przy okazji ktoś się ucieszy, że sobie frędzelka urwie.

Nasza reakcja[]

Skoro zespół tak ładnie zaprasza, to my też się przyłączymy do akcji. Tylko - jako patrioci - przeprowadzimy ją po polsku. Możesz wydrukować sobie ten akapit[3].

BIERZ CO CHCESZ:[4]

Przypisy

  1. Stanisława Lema.
  2. Ech, i dlaczego znowu ten angielski???
  3. Całe hasło też możesz.
  4. Przypomina się rapujący Adamczyk z reklamy...
Advertisement