Bezsensopedia
Advertisement
Buty narciarskie

Buty narciarskie w supermarkecie

Narty - dwie deski przypinane do nóg służące do przemieszczania się po śniegu i innych tworzywach śliskich[1]. Można na nich biegać, skakać, lub się nimi chwalić.

Narty[potrzebne źródło] dla ubogich nazywają się nordic walking.

Dyscypliny sportowe[]

Przy użyciu nart można uprawiać różne dyscypliny sportowe, głównie zimowe. Najpopularniejsze z nich to:

  • Biegi narciarskie - klasyka gatunku. Zakładasz sobie narty i biegniesz przed siebie. Ewentualnie patrzysz, jak cię Skandynawowie wyprzedzają.
  • Skoki narciarskie - dyscyplina tylko dla wybrańców losu, którzy urodzili się w pobliżu skoczni. Włazisz na skocznię, zakładasz takie wielkie narty i lecisz. W każdym razie: próbujesz lecieć. I najlepiej jeszcze wylądować.
  • Kombinacja norweska - skrzyżowanie dwóch powyższych dyscyplin. Dla tych, którzy są beznadziejni w obu.
  • Narciarstwo alpejskie - dyscyplina podobnie hardkorowa jak skoki. Jedziesz cały czas w dół, osiągając zawrotne prędkości i starasz się nie wylądować na pobliskich drzewach.
  • Biathlon - biegi narciarskie wzbogacone o dodatkowe atrakcje. Dobre dla żołnierzy.
  • Narciarstwo dowolne - jakieś skakanie w nartach po rampach i inne wygłupy.

Trzy pierwsze dyscypliny zalicza się do narciarstwa klasycznego. Nie wiemy, kto ten podział wymyślił, ale tak już jest.

Wyjazd na narty[]

Dyscypliną narciarską najchętniej uprawianą przez Polaków jest wyjazd na narty. Zazwyczaj jest to coś zbliżonego do zjazdów narciarskich, bo biegi są dla przeciętnego Polaka zbyt męczące. W skrajnych przypadkach wyjazd na narty ogranicza się do wzięcia ze sobą nart i spożywania napojów wysokoprocentowych w barze obok stoku.

Przypisy

  1. Teoretycznie po nieśliskich też - wszak jak się dobrze posmaruje, to i po piachu się pojedzie.
Advertisement