Bezsensopedia
Advertisement
Mołdawia
Stolica Kiszyniow
Władca Marian Lupu
Symbol Pola z burakami
Hymn Numa Numa
Język urzędowy Dialekt języka rumuńskiego
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Niedobitki Rumunów z Ukrainy
Jednostka
monetarna
lej mołdawski

Mołdawia – najciekawsze państwo w Europie sąsiadujące z Drakulą oraz Czarnobylem. Z Mołdawii pochodzi grupa muzyczna O-Zone, którzy po 15 latach powstania Mołdawii pokazali, iż ich kraj jest mistrzem w disco, pop i techno (O-Zone zasłynął dzięki Dragostea din tei czyli Numa numa).

Gospodarka[]

Mołdawia słynie z świetnych dróg. Robotnicy chcący studiować budownictwo, odwiedzają Warszawę lub Wrocław. Dzięki Vladimirowi Voroninowi, prezydentowi w latach 2001-2009, udało się zniechęcić starych dziadów od Unii Europejskiej, dzięki czemu kraj coraz szybciej się rozwija (średnio 0,7% wzrost na 3 lata). Inflacja też pomału spada. Mołdawianie zbili inflację z 2800% do 2400%. To 400% w ciągu 3 lat, za co należą się słowa pochwały!

Sport[]

Mołdawia jest znana z dobrej reprezentacji piłkarskiej [potrzebne źródło] w Europie Wschodniej, wygrywając z Polską kilkakrotnie. Co ciekawe, żółte kartki podczas meczy z naszą reprezentacją pasują do ich stroju (strach się bać, czy sędzia to czytał, bo by nas całych odprawił).

Ziemia To tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeśli tu byłeś palcem na mapie – rozbuduj to hasło.

Advertisement