Bezsensopedia
Advertisement

Mieszko I (ur. 922-945[1], zm. 25 maja 992) – pierwszy historyczny władca Polski. Przed nim na pewno byli poprzedni władcy, ale on przyjął chrzest, przestał być dzikusem i został na kartach historii.

Rządy[]

Gdzieś tak około 960 roku, kiedy zmarł mu ojciec, Mieszko objął władzę. Trudno powiedzieć, ile miał wtedy lat, mógł mieć równie dobrze piętnaście, jak i prawie czterdzieści. Bo kogo to wtedy obchodziło. Miał wiele żon[2], a następną kandydatkę poznał podczas wycieczki do Czech. Tak mu się spodobała, że postanowił zastąpić pozostałe żony służbą. Aby nie wywołały awantury, na wszelki wypadek przyjął chrzest, by mieć alibi. Przy okazji potężne wtedy Niemcy nie mogły już tak po prostu wywołać wojny z tymi dzikusami na wschodzie. Do Polski przybył Michael Jordan[3], który zajął się nawracaniem przypadkowych gości ganiających się po lasach.

Mieszko potem poszedł podbić Pomorze i mu się to udało. Był to pierwszy odcinek serialu o skomplikowanych powiązaniach księcia pomorskiego z władcą Polski, gdyż ten pierwszy, w zależności od nastroju, był lub nie był naszym wasalem. Jednak w 972 państwu zagroził margrabia Hodon. Trochę pokazał, na co go stać, ale pod Cedynią dostał łomot. Potem dostał jeszcze po mordzie od cesarza, bo on nie chciał nas atakować. O sytuacji w następnych latach dość mało wiemy. Możliwe, że Mieszko podbił Sandomierz i okolice, ale kiedy go spytaliśmy, to nie chciał odpowiedzieć. Pewnie dlatego, że jest martwy, hehe. Pod koniec życia Mieszko zajął Śląsk i Małopolskę. Chyba. Nikt w sumie nie pamięta dokładnie. W roku 992 Mieszko w wieku mniej lub bardziej podeszłym zmarł. Władzę przejął jego pierworodny syn, Bolek.

Przypisy

  1. Komplikacje przy porodzie, cóż zrobić.
  2. Jedna do sprzątania, druga do gotowania, itd.
  3. Czy jakoś tak.
Advertisement