Bezsensopedia
Advertisement
Matura2005

Ofiary już zebrane. Czas zacząć maturę!

Matura – najważniejszy egzamin w życiu młodego człowieka, pisany na koniec liceum albo technikum[1]. Dobre napisanie pomaga w pojściu na dobre studia. Jednak nie jest to proste, gdyż musisz na przynajmniej 30% zdać wszystkie przedmioty. W przeciągu około dwóch-trzech tygodni[2] musisz zdać egzaminy pisemne z polskiego, matematyki, języka obcego oraz chociaż jeden przedmiot na poziomie rozszerzonym wybrany przedmiot, a także ustnie polski oraz język obcy. Najwięcej osób potyka się oczywiście na matmie. Z niewyjaśnionych przyczyn matura nazywana jest egzaminem dojrzałości, gdyż ani nie cieszy tak, jak pierwszy kielich alkoholu, ani zwykle nie piszesz jej w wieku osiemnastu lat.

Typowy uczeń i matura[]

  • wrzesień - pogodzenie się z faktem, że już w tym roku szkolnym matura.
  • od pażdziernika do marca - obijanie się. Ewentualnie pod naciskiem innych próba nauki przerywana jednak przerwami na takie rzeczy, jak Facebook czy Bezsensopedia.
  • końcówka kwietnia - przypomnienie sobie, że za jakieś dwa tygodnie już zaczyna się pisanie, początek zakuwania.
  • maj - pisanie matury z nadzieją na dobry wynik.
  • koniec czerwca - godzenie się z wynikiem. W przypadku zdania radość, a w przypadku niezdania powtórka w sierpniu... albo następnym maju.

Wrażenia po zobaczeniu swoich wyników z matury[]

  • niemiłe zdziwienie
  • rozpacz
  • gorycz porażki
  • w przypadku niezdania nawet myśli samobójcze
  • ewentualnie wśród kujonów radość, chociaż często to ich matura najboleśniej ściera z rzeczywistością

Przypisy

  1. Jeśli wolisz go od egzaminu zawodowego, który nic w życiu nie da.
  2. Egzaminy maturalne są tak ustawione, że twój wybór decyduje poniekąd o tym, ile czasu musisz się męczyć.
Advertisement