FANDOM

Matematyk - człowiek, który zajmuje się matematyką, widzący przed oczami głównie całki i wykresy funkcji trygonometrycznych. Matematycy dzielą się na dwie podgrupy:

  • Nauczyciele matematyki w szkole - robią to samo co uczniowie[1], tylko 20 razy szybciej. Oprócz tego sprawdzają klasówki - to jednak robią już dużo wolniej.
  • Matematycy właściwi - ci, którzy oprócz liczb używają tysięcy dziwnych znaczków. Zajmują się oni dowodzeniem twierdzeń, w których przeciętny człowiek rozumie tylko znak równości.

Czym zajmuje się matematyk edytuj

Według obiegowych opinii matematycy z reguły zajmują się obliczaniem trudnych przykładów matematycznych, które dla zwykłych ludzi są bardzo trudne. Nie jest to jednak prawda: prawdziwa matematyka zaczyna się przecież tam, gdzie kończą się liczby.[2]

Matematycy pracujący w szkole powinni pomagać uczniom zrozumieć dane zagadnienie, ale zwykle zasypują zamiast tego zasypują ich toną zadań domowych z przykładami, na które nie ma odpowiedzi.

Relacje międzyludzkieedytuj

Problemem matematyków jest to, że dużo ludzi nie rozumie ich specyficznego poczucia humoru.[3] Dlatego jest im smutno.

Matematycy są lubiani głównie przez innych matematyków (ale nie lepszych od niego, bo wtedy są wrogami)[4].

Przykładowy żart dla matematykaedytuj

W szpitalu dla funkcji wybuchła panika. Wszystkie funkcje krzyczą, biegają, z wyjątkiem jednej. Pewien przypadkowy przechodzień podchodzi do niej i się pyta:
- Co tu się dzieje?
- Będą nas różniczkować.
- A dlaczego jesteś taka spokojna, skoro wszyscy tak się boją?
- Bo ja jestem ex !

Przypisy

  1. Mówimy tu o normalnych uczniach, nie o tych niepełnosprytnych, co układ współrzędnych numerują z góry na dół.
  2. Hmm... A przecież liczby nigdy się nie kończą.
  3. Ich żarty o całkach i liczbach zespolonych śmieszą (oprócz nich) tylko studentów kierunków technicznych.
  4. Pamiętajmy jednak, że dla każdego matematyka istnieje otoczenie, w którym jest on najwybitniejszy.

Polska klasa
Szkoła

Typy szkół: przedszkoleszkoła podstawowagimnazjumliceumtechnikumzasadnicza szkoła zawodowa
Nauczyciele: dyrektorinformatykpolonistamatematykwuefista
Pozostali pracownicy: kucharkasprzątaczka
Uczniowie: absolwentkujonprymusprzewodniczącastudent
Przedmioty: fizykajęzyk angielskijęzyk niemieckijęzyk polskimatematykamuzykaplastykaprzyrodaprzysposobienie obronnewychowanie fizycznewiedza o społeczeństwie
Przybory szkolne: długopisklejkredkalegitymacja szkolnanożyczkiołówekpiórnikplecakpodręcznikściągazeszyt
Oceny: jedynkadwójkatrójkaczwórkapiątkaszóstka
Inne: bibliotekadziennikklasakorytarz szkolnyławkaoświata w Polscepokój nauczycielskirok szkolnystawianie ocenszatniaszatnia na WFszkolny autobuswagaryzadanie domowezadane.pl