FANDOM

Lysgard

Kompleks typu skocz na dużej, zawróć i skocz na normalnej

Lysgårdsbakken – kompleks skoczni w Lillehammer. Składa się on ze skoczni dużej i normalnej. Skocznia normalna ma normalne rozmiary, ale osoby budujące dużą chcieli być najpewniej oryginalni, więc punkt K znajduje się tam na 123 metrze. Jednak dzięki temu i położeniu HS na 140 metrze patrzy z wyższością na inne duże skocznie w całej Norwegii.[1]. Skocznie były organizatorami Zimowych Igrzysk Olimpijskich w roku 1994. Chociaż obiekty mają igelit to organizatorzy Letniego Grand Prix wolą egzotykę z Kazachstanu. Obie skocznie posiadają też sztuczne oświetlenie, z którego już mogą spokojnie korzystać.

Skocznie w Pucharze Świata edytuj

W latach od 2004 do 2010 była w kalendarzu Turnieju Nordyckiego[2], jednak czasami zastępowała Granåsen[3] na początku sezonu dzięki czemu mieli w sumie aż trzy razy konkurs w sezonie! Kiedy Hofer i spółka ciągle widzieli to samo zamienili skocznie miejscami i Lysgårdsbakken trafiło na początek sezonu. W sezonie 2012/13 nawet zaczęło konkurs pierwszym w historii konkursem mieszanym[4]. Od sezonu 2016/17 odbywa się na niej jeden z konkursów z cyklu Raw Air, przez co obecnie skacze tam się już nie na początku, a pod koniec sezonu. Zawody na tej skoczni do niedawna nie były najszczęśliwsze dla polskich skoczków, ale niedawne dwa konkursy to dublet Polaków na 2 czołowych miejscach, więc można ją uznać za odczarowaną.

Zobacz też edytuj

Przypisy

  1. Gdyby Schlierenzauer nie przysnął przy długim locie to rekord tej skoczni byłby nawet odrobinę ponad 150 metrów!
  2. Jak nie wiesz co to jest to się wstydź!
  3. Zresztą podobnie jak u nich jest połączenie się skoczni
  4. Ale oczywiście nie na większej, bo kobiety to gorszy sort skoczków przecież.

Skoczek
Skoki narciarskie

Reprezentacje: AustraliaAustriaCzechyEstoniaFinlandiaJaponiaKazachstanNiemcyNorwegiaPolskaRosjaSłoweniaSzwajcariaUSAWłochy
Skocznie: AistBergiselCopper PeakGorney GigantGranåsenGross-Titlis-SchanzeHeini-Klopfer-SkiflugschanzeHochfirstschanzeHolmenkollbakkenJeštědKulmLetalnicaLysgårdsbakkenMidtstubakkenMiyanomoriNeue Große OlympiaschanzeOkurayamaPaul-Ausserleitner-SchanzePine Mountain JumpPuijoRukatunturiSalpausselkäSchattenbergschanzeSkocznia Olimpijska w HakubieStadio del TrampolinoTrampolino Dal BenUtah Olympic ParkVikersundbakkenVogtlandarenaWielka KrokiewWisła-MalinkaČerťák