Bezsensopedia
Advertisement
Skocznie w Lahti

Jedyne Pierwsze skojarzenie z Lahti

Lahti – miasto w Finlandii znane z kompleksu trzech sklejonych ze sobą skoczni. Wokół skoczni znajdują się też trasy, po których można sobie pobiegać, najlepiej na nartach.

Na tle innych miast organizujących zawody narciarskie (wśród których są takie zadupia, jak np. Harrachov) Lahti prezentuje się jako miasto duże - można je znaleźć na średnio szczegółowej mapie Skandynawii. Choć gdzie mu tam do Sapporo...

W Lahti kilkakrotnie były i będą organizowane Mistrzostwa Świata. Ostatnimi laty miasto rywalizuje z Val di Fiemme o tytuł najczęstszego gospodarza tychże rozgrywek. Aktualnie chyba prowadzi Predazzo, ale za to w Lahti więcej się dzieje poza mistrzostwami. W zasadzie takie małe mistrzostwa świata Lahti organizuje sobie co roku, gdyż skoki i biegi odbywają się w tych samych dniach. Tylko medali nie rozdają. A szkoda, bo trochę byśmy ich uzbierali (w samej drużynówce skoczków mielibyśmy trzy brązy).

Ciekawe obiekty[]

W mieście jest wiele ciekawych obiektów, które warto odwiedzić. Wśród nich są takie miejsca jak:

  • duża skocznia,
  • średnia skocznia,
  • mała skocznia.

Oczywiście to nie są wszystkie ciekawe miejsca w Lahti! Spragnieni dłuższego zwiedzania mogą odwiedzić również np. trasy biegowe lub malutkie skocznie dla dzieci.

Advertisement