Bezsensopedia
Advertisement
Market in Lagos, Nigeria

A tego to już w ogóle tam nie ma! To nie Lagos!

Lagos - największe miasto Nigerii, rodzynek w swoim regionie. Niespełnione chyba w żadnej dziedzinie - ma prawie 1000 km² powierzchni (konkretniej 999,6 km²), prawie 10 mln mieszkańców (konkretniej 9,97 mln) i jest prawie stolicą kraju - bo tu wygrała Abudża.

Położenie[]

Lagos leży nad zatoką Lagos[1] na kontynencie afrykańskim oraz paru wyspach dookoła. Najważniejszą z nich jest wyspa o wdzięcznej nazwie Lagos[2], na której odbywa się większość życia biznesowo-gospodarczego w mieście i w kraju. Przechodzi tamtędy 97% PKB Nigerii. Na pomniejszych wysepkach mieszkają sobie coraz to mniejsze firmy i zakłady - ale dalej na bogato. Kontynentalna część miasta to kilka wieżowców dla picu plus Stadion Narodowy plus bloki mieszkalne dla typowych, szarych czarnych ludzi.

Wygląd[]

Miasto wygląda niczym wyrwane wprost z zachodniej Europy - ogromna metropolia pełna wieżowców, wyasfaltowane ulice i w ogóle full wypas. Przynajmniej dopóki patrzy się od strony zatoki...

Atrakcje[]

Buehehe, po co to komu. W Lagos albo się mieszka, albo załatwia sprawy biznesowe. Tu nie ma miejsca dla turystów! Już! Sio mi stąd! Wylosuj sobie coś innego do czytania!

Przypisy

  1. Oryginalnie, hehe.
  2. Ułatwianie sobie życia ftw!
Advertisement