Bezsensopedia
Advertisement

Krynica Morska – miasto położone na tej mniej znanej polskiej mierzei, czasami mylone z Krynicą Górską, choć obie miejscowości dzieli jakieś 700 kilometrów. Miasto leży pomiędzy morzem a wersją demonstracyjną morza.

Atrakcje[]

Główną atrakcją miasta jest oczywiście plaża (mówimy oczywiście o plaży od strony Bałtyku). Miasto ma też port, z którego można dopłynąć do Fromborka i w parę innych miejsc. Na pełne morze niby też się stamtąd da wypłynąć, ale trzeba wtedy albo przeciskać się statkiem przez deltę Wisły, albo (co jeszcze gorsze) przepływać przez tereny Rosji.

Inną znaną atrakcją miasta jest jedyna w kraju ulica Teleexpressu. Jednak poza idiotyczną nazwą niczym szczególnym się ona nie wyróżnia.

Liczba ludności[]

Miasto posiada ogromną liczbę mieszkańców - aż tysiąc. Dzięki temu Krynica Morska jest demotywatorem dla wielu miejscowości w kraju, które mają po kilka tysięcy mieszkańców i rozwinięty przemysł, a formalnie są wsiami. Gdyby nie fakt, że w sezonie letnim liczba osób wzrasta kilku(nasto) krotnie, to Krynica Morska byłaby zadupiem odciętym od cywilizacji przez morza i lasy. A tak jest prężnym kurortem.

Niewielka liczba ludności nie przeszkodziła Krynicy Morskiej w prowadzeniu ekspansji terytorialnej. W 1991 roku miejscowość podbiła malutkie Piaski i jeszcze mniejsze Przebrno. Podboje te chronią Krynicę przed byciem miastem z trzycyfrową liczbą mieszkańców.

Advertisement