Bezsensopedia
Advertisement

Gwiazda Ten artykuł zajął VII miejsce w plebiscycie na najlepszy artykuł 2013. Gratulujemy!

Jedz, dobre jedzenie!

Yoda do Luke'a na Dagobah
Yoda w akcji

Yoda nie miał litości dla niejadków

Korzeniuszka – ulubiona potrawa Yody, którą przygotowywał w swojej glinianej chacie na Dagobah według sekretnego przepisu, który wykradł z biura Centralnej Intergalaktycznej Agencji (w skrócie CIA) na Coruscant. Przepis ten znajdował się w najpilniej strzeżonym bunkrze organizacji, opatrzonym wielkim napisem: Broń masowej zagłady - stosować tylko w przypadku inwazji Yuuzhan Vongów. Składniki do jej przygotowania można było znaleźć wyłącznie na Dagobah (dlatego też Yoda wybrał tę planetę na swoją kryjówkę).

Skład[]

Potrawa składała się w głównej mierze z bagna, doprawionego śluzem bagiennego ślimaka, posiekanym kopytem pytona bagiennego i bliżej niezidentyfikowanych korzonków, przed zjedzeniem których nawet Hutt by się mocno zastanowił. Potrawę należało gotować 8,73 sekundy na wolnym ogniu. Wg książki kucharskiej minimalny czas gotowania wynosił wprawdzie 942 godziny, ale jak mawiał Yoda: Czym surowsza bardziej, tym lepsza jest.

Znani smakosze[]

Mikrofalówka

Yoda zwykł gotować korzeniuszkę na takim palenisku

Nie wiadomo, co skłoniło Yodę do tak radykalnych środków, jakimi było pożywianie się tą potrawą. Wiadomo natomiast. że 436 lat przed Palpatinem doszło u zielonego Mistrza Jedi do nieszczęśliwego wypadku. Yoda, próbując przyciąć sobie mieczem świetlnym włosy w nosie, przez nieuwagę przysmażył sobie kubki smakowe. Od tego czasu jego skłonności kulinarne stały się co najmniej ekstrawaganckie.

Dalsze losy[]

Niestety, Yoda nie przekazał Luke'owi przepisu na tę potrawę. Na łożu śmierci wolał przekazać mu zupełnie nieistotną informację, że Ciemny (bardzo ciemny) Lord Vader jest jego starym, a oprócz tego gdzieś egzystuje sobie jeszcze jeden Skywalker. A kto wie, czy doszłoby do wojny z Yuuzhan Vongami, gdyby Yoda przekazał Skywalkerowi przepis na korzeniuszkę...

Ta strona zawiera treści z Vongopedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Korzeniuszka. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Vongopedii jest udostępniony na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach.

Advertisement