Bezsensopedia
Advertisement
Ujednoznacznienie Ten artykuł dotyczy kraju. Zobacz też: katar jako choroba.
Katar (państwo)
Stolica Ad-Dauha
Władca Arab w turbanie
Symbol piasek
Hymn Al-Salam Al-Amiri
Język urzędowy język arabski
Ustrój monarchia
Skład narodowościowy Arabowie
Jednostka
monetarna
ropa naftowa
 
FlagaKataru

Flaga

Katar – małe państwo położone na małym półwyspie odstającym od Półwyspu Arabskiego. W zasadzie nie ma tam tam nic, co mogłoby skłonić do zasiedlenia tego obszaru. Sama pustynia. I ewentualnie ropa naftowa i gaz ziemny. Dzięki temu ta kupa piachu jest jednym z najbogatszych państw na świecie.

Sport[]

Ponieważ aktualny wódz Kataru lubi sport, to z jego rozkazu Katar ma być sportową potęgą. I w ten oto sposób kraj bez większych tradycji sportowych od 2004 roku ma swój własny wyścig w MotoGP, a za kilka lat ma się tu także pojawić Formuła 1. Ponadto Katar zorganizował w 2015 roku Mistrzostwa Świata w piłce ręcznej, w 2022 Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, a w 2023 Mistrzostwa Świata w narciarstwie klasycznym. Ponadto katarscy szejkowie mają w swoim posiadaniu wiele klubów z całego świata, z Manchesterem City i Techmetem Orliki Gniezno na czele.

Ciekawostki[]

  • W okresie zimowym temperatura w Katarze spada poniżej 20 stopni i nawet pada tam deszcz.
  • W Katarze jest tak mało miast, że wszystkie osady powyżej 5000 mieszkańców będą gospodarzami dwóch mistrzostw świata. Niektóre nawet na kilku obiektach naraz. A jedno miasto trzeba najpierw zrobić. Kibice będą mogli obskoczyć 12 mundialowych stadionów na piechotę w ciągu jednego dnia.
  • Większość mieszkańców tego kraju ma ciągły katar. Uczulenie na piasek.
Advertisement