FANDOM

Rambo

Rambo podczas zastanawiania się nad sensem życia

US Army

Stać! Jeśli natychmiast się nie poddacie, to Rambo was wszystkich wystrzela z łuku!

Sanfranciscoearthquake1906

Obóz wroga po wizycie Rambo

John Rambo - jednoosobowa armia pochodzenia szkopsko-indiańskiego wyprodukowana w Arizonie. Ma średnio długie włosy przewiązane opaską i jednolity wyraz twarzy. Specjalizuje się w walkach w pojedynkę przeciwko stu świetnie uzbrojonym wrogom. Najlepiej jeszcze, żeby wszyscy sojusznicy się na niego wypięli, a on sam był ranny. W wolnych chwilach siedzi na Dalekim Wschodzie i rozmyśla, czy tak właściwie jest żołnierzem, czy już nie.

Zawsze przedstawiany jako weteran wojny w Wietnamie, choć jego udział w samej wojnie świat zna tylko z opowieści, niezbyt dokładnych zresztą. W filmach ukazano natomiast jego późniejsze dokonania.

Styl walki edytuj

Rambo - jak na komandosa przystało - używa różnych rodzajów broni. Najczęściej używane rodzaje uzbrojenia to:

  • Nóż - Rambo zawsze ma przy sobie broń białą i obdarza ją specjalną czcią. Najczęściej jednak nóż używany jest tylko do przecinania drutów, choć czasami wyląduje też w brzuchu wroga.
  • Karabin - rozwiązanie najbardziej klasyczne, seryjnie uśmierca wrogów (którzy oczywiście także posiadają swoje karabiny i nawet często strzelają, ale prawdopodobieństwo trafienia w cel wynosi u nich 0,00001%).
  • Łuk - broń obecnie rzadko stosowana poza Amazonią, ale przez Rambo niezwykle lubiana. Łuku można używać na dwa sposoby:
    • Używając normalnych strzał - opcja dość dobra, bo cicha. Jej wadą jest jednak mała skuteczność - jedna strzała najczęściej zabije tylko jednego wroga.
    • Używając strzałek z super wypasionymi wybuchowymi grotami - ich siła rażenia jest tak ogromna, że jeden strzał niszczy kilka czołgów.
  • Łapy - kiedy nie ma nic lepszego pod ręką, Rambo gniecie swoich wrogów ręcznie. Niezbyt wyrafinowane, ale całkiem widowiskowe.
  • CKM - używany tylko wtedy, gdy trzeba wysyłać wrogów na tamten świat całymi dywizjami.

Filmy edytuj

Rambo strzela

Rambo napierdziela

  • Rambo: Pierwsza krew - Rambo wraca do kraju i mu się tam nie podoba, dlatego wypowiada wojnę własnej armii i w ogóle robi rozpierduchę jak Godzilla.
  • Rambo II - Rambo zostaje wysłany do Wietnamu, żeby szukał tam jeńców. Wszyscy myślą, że nic nie znajdzie i będzie święty spokój, ale Rambo niestety nie tylko ich znajduje, ale jeszcze ich uwalnia rozwalając przy okazji radziecki garnizon.
  • Rambo III - tym razem nasz superbohater rozwala Rusków w Afganistanie. W przerwie sam siebie operuje dezynfekując się płomieniem z prochu.
  • John Rambo - na początku filmu misjonarze proszą Rambo, żeby zabrał ich do ogarniętej wojną Birmy. Tutaj fabuła się kończy, potem są tylko wybuchy i fruwające kończyny.

Ciekawostki edytuj

  • Nikt nie wie, jakim cudem Amerykanie, mając w składzie Rambo, przegrali wojnę w Wietnamie.
  • Wysyłanie Rambo na front jest uznawane za niehumanitarne i jest to zakazane stosownymi rozporządzeniami, podobnie jak używanie broni jądrowej, biologicznej, chemicznej i Chucka Norrisa.

Zobacz też edytuj