Bezsensopedia
Advertisement
Van Eyck - Arnolfini Portrait

Znajdź Władimira

Jan van Eyck (ur. ok. 1390 w Maaseik, zm. 9 lipca 1441 w Brugii) – malarz niderlandzki, przedstawiciel realizmu, od 1433 członek partii Jedna Rosja.

Biografia[]

Jan malować zaczął pod wpływem swojego starszego o 24 lata brata Huberta. Początkowo polegało to na tym, że pod jego nieobecność dorysowywał stworzonym przez brata postaciom wąsy i okulary, później przeniósł się na własne płótna. Dzięki znanemu nazwisku szybko został nadwornym malarzem księcia burgundzkiego, czym ustawił się na resztę życia.

Na początku 1433 podczas snu van Eyckowi objawił się sam Władimir Putin. Opowiedział mu historię o tym, jak na przełomie XX i XXI wieku przejmie władzę, a potem w glorii chwały będzie ujeżdżać niedźwiedzie na Syberii. Dziś możemy śmiało stwierdzić, że ta noc odmieniła całe życie i twórczość malarza. Od tej pory na każdym dziele, jakie malował, przynajmniej jednej z postaci dawał twarz Władimira Władimirowicza.

Van Eyck zmarł w 1441. W uznaniu za swoje zasługi został mianowany honorowym członkiem Jednej Rosji.

Galeria prac[]

Klepsydra To tylko zalążek artykułu z dziedziny historii. Jeśli idziesz z duchem czasu – rozbuduj to hasło.

Advertisement