Bezsensopedia
Advertisement
Vancouver logo

Igrzyska z Pedobearem!

Igrzyska olimpijskie – zawody rozgrywane co 4 lata, mega impreza gromadząca masę ludzi przed telewizorami. Początkowo rozgrywane w Olimpii, dzięki czemu Grecja miała stały napływ turystów. W dzisiejszych czasach, aby żadne miasto nie było pokrzywdzone, igrzyska organizuje się zawsze w innym mieście. Kolej Warszawy przypadnie w 2844 roku.

Igrzyska letnie nowożytne[]

Dorando Pietri

Grunt to obiektywni i niefaworyzujący sędziowie

  • 1896 - start w Atenach - jako, że był to dopiero początek, podstawowymi zawodami były rzut kamieniem oraz wyścig z jajkiem na łyżeczkę, a medale były z ziemniaka.
  • 1900 - igrzyska w Paryżu - medale były już z metalu (prawdopodobnie pomalowane żelazo).
  • 1904 - igrzyska w Saint Louis (Stany Zjednoczone) - wewnętrzny trening USA, które zdobyło jakieś 90% medali.
  • 1908 - igrzyska w Londynie - pierwsza afera z sędziami, którzy podczas maratonu pomogli niejakiemu Dorando Pietri.
  • 1912 - igrzyska w Sztokholmie - do dziś znane z perfekcyjnego przygotowania infrastruktury.
  • 1920 - po przerwie spowodowanej I wojną światową, nowe igrzyska odbyły się w Antwerpii (Belgia) - na zawody nie zaproszono agresorów z I wojny światowej - Niemiec, Austro-Węgier i Turków. To tutaj zadebiutowała flaga olimpijska.
  • 1924 - znowu w Paryżu. Aby zawodnicy nie spali na ulicy, utworzono pierwszą wioskę olimpijską. No i na tych igrzyskach zaczęli występować Polacy.
  • 1928 - zawody w Amsterdamie. Dla odmiany od poprzednich igrzysk ustalono, że na paradzie podczas rozpoczęcia igrzysk pierwsi pójdą Grecy, a gospodarze dopiero na końcu. Problem zrobił się w Atenach.
  • 1932 - igrzyska w Los Angeles - bezrobotnych zgarnięto do roboty przy stadionie.
  • 1936 - igrzyska w Berlinie - były to jedyne zawody promujące faszyzm. Aby jeszcze bardziej wypromować ten ruch - wszystko emitowano w telewizji - po raz pierwszy w historii.
  • 1948 - igrzyska w Londynie (znowu) - bez Niemiec i Japonii za wyskok wojenny.
  • 1952 - zawody w Helsinkach. Po raz pierwszy z ZSRR.
  • 1956 - zawody w Melbourne (Australia). Tutaj po raz pierwszy pojawił się problem z Tajwanem.
  • 1960 - igrzyska w Rzymie. Biegi odbywały się w Koloseum, bo po co budować coś nowego, skoro ma się stare pod ręką.
  • 1964 - igrzyska w Tokio. Stosowanie elektroniki do pomiarów dało niezłego kopa kolejnym igrzyskom. Przybyło sporo rekordów.
  • 1968 - zawody w Meksyku, zbojkotowane przez... samych Meksykanów, którzy nie chcieli igrzysk kosztem chleba. Po raz pierwszy zastosowano środki dopingujące i ludzi, którzy szukali ich.
  • 1972 - zawody w Monachium - dodatkową konkurencją został pościg za terrorystami.
  • 1976 - zawody w Montrealu (Kanada) - nieudane igrzyska dzięki bojkotom państw afrykańskich (z nich wystąpiły tylko Senegal i Wybrzeże Kości Słoniowej).
  • 1980 - igrzyska w Moskwie - bez krajów zachodnich. Słynne dzięki pewnemu gestowi.
  • 1984 - igrzyska w Los Angeles - tym razem bez nas i paru innych komunistycznych krajów.
  • 1988 - zawody w Seulu (Korea Południowa) - zbojkotowane oczywiście przez Koreę Północną, która musiała zaszpanować mega defiladą.
  • 1992 - igrzyska w Barcelonie - teraz już w komplecie.
  • 1996 - igrzyska w Grecji Atlancie- zapamiętane dzięki Korzeniowskiemu.
  • 2000 - zawody w Sydney - transmisje w środku nocy.
  • 2004 - po raz kolejny Ateny - kryzys nie wziął się znikąd.
  • 2008 - igrzyska w Pekinie - wolny Tybet, chciałoby się.
  • 2012 - zawody w Londynie - Polacy znowu spisali się w dziesiątki, zdobywając po raz trzeci z rzędu 10 medali.
  • 2016 - igrzyska w Rio de Janeiro - Polacy dali z siebie 100% i zdobyli tym razem zawrotną ilość 11 medali.
Advertisement