Bezsensopedia
Advertisement

II RzeczpospolitaPolska, która nie różniła się zbytnio od innych krajów Europy. Stworzona w 1918 przez Piłsudskiego i Dmowskiego, zniszczona w 1939 przez czerwone hordy i okrutnych Germanów. Składała się z dzisiejszej Polski (tak bez 1/3 terytorium) oraz z Wilna, Grodna, Lwowa i wielu innych ziem, które nam zabrał wujek Józek. W ostatniej chwili zabraliśmy Czechom kawałek Tatr.

Początki[]

Gdy zaborcy wzięli się za łby, skorzystaliśmy i zabraliśmy część tego, co nasze (powtarzam: część). Na początku miało to być królestwo, ale Piłsudskiemu coś się nie podobało i utworzył republikę. Jak wiadomo, przez to był straszny syf, ale to inna historia. Później odparliśmy bolszewików, czego ci sobie do dziś nie wybaczyli. Udało nam się przyłączyć część Ukrainy i Litwy, więc i ci za nami nie przepadali. Jak wiadomo, demokracja to syf i wkrótce się o tym przekonaliśmy. Dlatego Piłsudski w 1926 wziął dziadów za mordy i zarezerwował władzę dla siebie.

Później[]

Odbudowaliśmy się ze zniszczeń, ale nadal mieliśmy problemy. Polacy, Żydzi i Ukraińcy ciągle tłukli się ze sobą. Wódz jednak obiecywał odzyskanie wszystkich ziem, które kiedyś należały do nas. W końcu w 1939 sąsiedzi napadli na Polskę i to był koniec. Co prawda, był rząd na uchodźstwie, ale wszyscy go olewali.

Advertisement