Bezsensopedia
Advertisement

Gdynia – miasto w Polsce, drugie co do wielkości miasto Trójmiasta. Jedno z niewielu dużych miast, które ścisłe centrum ma przy samym morzu. Bo gdyby nie morze, to tego miasta w ogóle by nie było – Dynia Gdynia została wybudowana w dwudziestoleciu międzywojennym tylko po to, żeby Polska miała jakiś porządny port.

Atrakcje[]

W mieście, które zostało wybudowane w latach dwudziestych, średniowiecznych zabytków to raczej nie znajdziesz. Do pozwiedzania jest za to ładny port, oceanarium (położone przy porcie), Skwer Kościuszki (położony przy porcie) i parę ładnych statków (zgadnij, gdzie stoją). Tak więc ciekawe miejsca leżą blisko siebie, co jest wygodne dla leniwych.

W Gdyni można zobaczyć również przystanki trolejbusowe. Jedne z niewielu działających w Polsce!

Informacja dla rządzących[]

W przedwojennej Polsce, która była krajem wyniszczonym wojnami, posklejanym z trzech zaborów i otoczonym niemal samymi wrogami, dało się w ciągu paru lat wybudować nowoczesny port, całe miasto, linię kolejową wzdłuż całego kraju i pełno różnych fabryk.

Tak więc proszę teraz nie wmawiać ludziom, że z powodu kryzysu się nie da porządnej autostrady wybudować!

Advertisement