Bezsensopedia
Advertisement
Fotoradar

Uśmiech proszę!

Stefan! Hamuj!!! Radar!!!

Pasażer pełniący rolę pilota do kierowcy

Fotoradar (pol. śmietnik) - urządzenie służące tylko i wyłącznie do poprawy bezpieczeństwa na drogach. Złośliwi twierdzą, że służy on do reperowania budżetu państwa i samorządów, ale tak mówią tylko żądni krwi zmanipulowani przez opozycję piraci drogowi!

Choć tak właściwie, oprócz poprawy bezpieczeństwa, fotoradary mają jeszcze jedną funkcję. Za drobną opłatą mogą ci przysłać fotkę z wakacji.

Gdzie należy postawić fotoradar?[]

Fotoradar można teoretycznie postawić wszędzie, lecz aby jak najlepiej przyczyniał się do zmniejszenia liczby wypadków, powinien stać w odpowiednio wyselekcjonowanych miejscach. Stawianie go przy ciasnych zakrętach lub w wąskich, dziurawych uliczkach jest bezcelowe. Tam co prawda czasami faktycznie ktoś kogoś zabije, ale są bardziej strategiczne punkty.

Najlepszym miejscem na ustawienie fotoradaru jest np. szeroka droga wylotowa z miasta. Fotoradary ładnie wyglądają też na wsiach, gdzie teren zabudowany składa się z trzech domów oddalonych od siebie o kilkaset metrów.

Poprawa bezpieczeństwa przebiega jeszcze lepiej wtedy, gdy tuż przed fotoradarem ograniczy się prędkość jeszcze bardziej.

Podsumowując, najlepiej fotoradary stawiać na szerokiej, prostej drodze o małym natężeniu ruchu, w małej leśnej wsi, tuż przed nim stawiając ograniczenie prędkości do 40 km/h. Wtedy szaleniec jadący z zawrotną prędkością 70 km/h zostanie ukarany z pełną surowością prawa i nie spowoduje wypadku. No chyba, że zgodnie z przepisami naprawdę zacznie zwalniać i kierowca jadący za nim zrobi mu z dupy garaż.

Galeria[]

Advertisement