Bezsensopedia
Advertisement
Fort Boyard

Oficjalnie właśnie tam nagrywano cały ten teleturniej. W rzeczywistości... przecież tam nawet prądu nie ma!

Fort Boyard - polski teleturniej polegający na uciekaniu przed tygrysami oraz zdobywaniu kluczy, by otworzyć klatkę z tygrysami skarbiec z kasiorką.

Przebieg teleturnieju[]

Teleturniej podzielony jest na trzy zasadnicze części: zdobywanie kluczy, zdobywanie wskazówek i zdobywanie pieniążków.

Klucze[]

W pierwszym etapie, gracze muszą skupić się na zdobywaniu kluczy do skarbca. Ogólnie potrzeba ich 5 - ale im więcej, tym lepiej, zwłaszcza, że konkurencji jest 9. Są to zadania wymagające nieprawdopodobnej siły fizycznej i zdolności umysłowych - jak na przykład wejście na sufit po metalowej rurze, gra w kręgle kulą armatnią czy wejście pod górę zjeżdżalnią basenową. W międzyczasie dwie osoby biegną na szczyt latarni, gdzie odpowiadają na bardzo ambitne zagadki.

Wskazówki[]

Następnym krokiem jest zdobycie trzech wskazówek. Są one potrzebne do odgadnięcia hasła do skarbca. Część z nich można zdobyć za nadmiarowe klucze, resztę trzeba zdobyć w nieco bardziej szalonych konkurencjach - jak przejście się po niego po ścianie fortu od zewnątrz na wysokości 20 metrów. Do tego kolejna zagadka.

Pieniążki[]

Mając wskazówki, można odgadnąć hasło do skarbca. Jeśli drużyna jest za głupia, może poświęcić kilku zawodników za dodatkowe podpowiedzi. Po otwarciu skarbca drużyna ma 3 minuty na wyniesienie takiej ilości pomalowanych na żółto metalowych krążków, ile tylko zdoła, a potem się ewakuować. Jeśli ktoś nie zdąży uciec, gracze tracą wszystko. Ewentualnie ta ofiara losu może poświęcić się dla bogactwa drużyny.

Stali bywalcy fortu[]

  • Robert Gonera - amator kąpania tygrysów oraz gubienia kluczy.
  • Kasia Glinka - przewodnik, ewentualnie wierny kibic drużyny (nieważne, kto w niej jest).
  • Janusz Weiss – występuje w programie, by dorobić sobie do emerytury, odpowiedzialny za zagadki logiczne.
  • Passe-Partout, Passe-Temps – także przewodnicy, mogą dumnie patrzeć z góry na kolana zawodników.
  • La Boule - ekspert od więzień, cierpi na brak karku.
  • Felindra – odpowiedzialna za opiekę nad tygrysami oraz szukanie w słowniku nowych idiotycznych haseł do skarbca.

Ciekawostki[]

  • Raz jednego z graczy zamknięto w skarbcu. Przynajmniej miał kasę po swojej stronie.
  • Innego przygniotła opadająca brama. Trzeba było nagrywać finał jeszcze raz.
  • Passe-Partout i Felindra robią w programie od początku. Nie mogą wyjechać, bo boją się wody.
Advertisement