Bezsensopedia
Advertisement

Gwiazda.png Ten artykuł zajął II miejsce w plebiscycie na najlepszy artykuł 2014. Gratulujemy!

Gwiazda.png Ten artykuł zajął VI miejsce w plebiscycie na najlepszy artykuł 2019. Gratulujemy!

Medal.png Ten artykuł otrzymał medal, więc na pewno jest bardzo fajny.

Nie patrz na to zdjęcie dłużej niż 3 sekundy. Może wypalić Ci oczy. Za ewentualne szkody nie odpowiadamy!

Wnętrze - miejsce istnych tortur

"NOOOOOOOOO"_Compilation_by_AFX

"NOOOOOOOOO" Compilation by AFX

Reakcja człowieka zmuszonego do jazdy Fiatem Multiplą

Ropucha!

Najbardziej... eee... wyważona opinia o Fiacie Multipli, jaką nasza nieskończona ilość małp dała radę znaleźć

Fiat Multiplasamochód wytwór chorego psychicznie konstruktora, produkowany w fabryce w Turynie oraz w bazie kosmitów na Jowiszu. Plama na honorze firmy - od 1998, na zawsze.

Powstanie

Samochód wygląda, jakby wspomnianym wyżej Włochom zostało nieproporcjonalnie dużo światełek i foteli, z którymi nie było co zrobić. Podczas jazdy próbnej egzemplarza testowego jakiś geniusz zrzucił sejf na przednią maskę - i tak już, niestety, zostało.

Cechy charakterystyczne

Pierwszą, najbardziej charakterystyczną cechą Multipli, jest obrzydliwy wygląd. Światełek mogłoby być zdecydowanie mniej... i możnaby je lepiej poumieszczać. Najprawdopodobniej celem konstruktora było oślepienie kierowców jadących z naprzeciwka - żeby najzwyczajniej nie widzieli, jakiego potwora mijają. Kabina wygląda, jakby samochód miał co najmniej poważne wodogłowie. Rozwijając wątek kabiny - pojazd ma 6 miejsc... tylko po to, żeby więcej osób mogło się ośmieszać poprzez podróżowanie tym czymś. Deska rozdzielcza pojazdu znajduje się centralnie na środku. Dzięki temu każdy pasażer może się na nią gapić, żeby odtrącić myśli samobójcze. Dobrym sposobem na zwalczanie Multipli są polskie drogi - po pięciu kilometrach z prędkością 20 km/h zawieszenie leży sobie gdzieś w przydrożnym rowie.

Zastosowanie

Swego czasu pojawił się projekt, aby każdy miesiąc kary więzienia skazaniec mógł sobie zamienić na tydzień jeżdżenia po Warszawie Fiatem Multiplą. Niestety, nie było chętnych. W następstwie tego powstał pomysł karania od razu takimi wyrokami - było to jednak niezgodne z międzynarodową konwencją o zakazie stosowania tortur.

Fiat Multipla jest w stanie przewieźć całe instrumentarium przeciętnego zespołu rockowego naraz - a nawet dwóch, pod warunkiem, że chwilowo żaden nie ma przy sobie fortepianu. Ponadto, jest to dobry sposób na odpędzenie piszczących fanek chociaż na trochę - no bo kto niby byłby na tyle zdesperowany, że chciałby się później pochwalić, że jechał Multiplą z Freddiem Mercurym?

Fiaty Multiple są często wykorzystywane w filmowych scenach upadku w stumetrową przepaść z pełną prędkością. Po prostu nikomu ich nie szkoda. Uzyskany w ten sposób złom jest na wszelki wypadek stapiany z innymi resztkami (w stosunku 1:100) i dopiero wtedy oddawany do skupu. Inaczej byłoby zbyt niebezpiecznie.

Pojazd można też latem wykorzystywać jako darmowy i ekologiczny piekarnik. Wszystko dlatego, że szyby otwierają się w nim tylko do połowy - są najzwyczajniej w świecie większe od drzwi, więc nie mają się gdzie schować.

Ciekawostki

  • Posiadacze Fiatów Multipli jeżdżą w maskach. Bo jeszcze szef albo żona rozpozna.
  • Każdy pojazd ma półautomatyczną skrzynię biegów. Kierowca zawsze zahaczy o wajchę, włączając klimatyzację.
  • Reżim północnokoreański udowadniał mieszkańcom kraju swoją wyższość nad kapitalizmem, demonstrując właśnie Fiata Multiplę.
  • Pojazd nigdy nie przeszedł crash testów - manekiny odmówiły wejścia do środka.
  • W Libanie, aby nie szpecić ulic, Fiaty Multiple mają osobne parkingi.
  • Istnieje strona internetowa dla właścicieli Multipli. Mogą się oni tam dzielić historiami o tym, jak dali sobie wepchnąć w łapy to coś.
Advertisement