Bezsensopedia
Advertisement
Estonia
Stolica Tallin
Władca Toomas Hendrik Ilves
Symbol Niedobitki Rusków
Hymn Mu Isamaa
Język urzędowy język estoński
Ustrój demokracja
Skład narodowościowy Estończycy
Jednostka
monetarna
euro

Estonia - mała sierotka po ZSRR, adoptowana przez Unię Europejską. Z powodu postkomunizmu i ateizmu chce przyłączyć się do Skandynawii, ponieważ ma też wiele wspólnego z Finlandią. Są tu restauracje, gdzie dodają czosnek do lodów.

Historia[]

Nie wiadomo, skąd Estończycy się wzięli. Jakieś 1000 lat temu miejscowe plemiona podbili Krzyżacy. Potem Imperium Polskie przejęło kraj, który w wyniku paru wojen przypadł Szwecji. W swoim czasie było tu nawet Księstwo Estonii, gdzie językiem urzędowym były wszystkie języki oprócz estońskiego. Następnie weszły tu Ruskie, które miały ją do niedawna z dwudziestoletnią przerwą. Tak przesiedlali, że teraz jest tu tyle Rusków, że nie musisz znać estońskiego. Teraz w Estonii Unia komputeryzuje wszystko, co się da. Do tego stopnia, że dziś jeden haker może zniszczyć cały kraj. Jakimś cudem Estonia jest bogata. Bezrobocie wynosi 2%, a w miejscach, gdzie jest więcej Rosjan - 10%. Jednak Mateczka Europa pozwala Estończykom na dużo, nawet na faszystowskie gnębienie Rusków. Niech żyje Eurokomunizm!

Advertisement